• Tramptass

Barnsligt med kalas på lekland?

Dottern fyllde nyligen 10 år och vill ha sitt kompiskalas på lekland. Har nu fått kommentaren från en annan vuxen att det skulle vara lite för barnsligt. Vad tycker ni? Finns risken att kompisarna tycker det också?

Tänkte att man kanske kunde ha pyjamasparty istället. Men då kanske risken är att de är för små istället (8-10 år) Mörkrädda, inte vana att vara ifrån mamma/pappa osv.

Hjälp mig tänka!

• Svar på tråden Barnsligt med kalas på lekland?
  • FeralGhoul

Lekland för mig är för barn i ålder 2-7 ungefär. Men det viktiga är väl vad hon själv och hennes kompisar tycker?

Ett alternativ om hon vill ha "utekalas" kanske är att bjuda med närmaste kompisarna på bio och bowling/arkadhall/etc?

• nevermind
    viseversa skrev 2016-01-10 11:11:19 följande:

Äh vad är det för människa som säger så? Det är ju askul på lekland.

Håller med! Får jag komma..?
  • Ving

Det är väl roligt att barnen vill leka och röra sig även när de fyllt 10. Ev kan själva kalandelen kännas som den är för mindre barn? Kan ni träffas på leklandet, vara där i några timmar och sen ha kalas/middag hemma efteråt? 

• driver28
    Ving skrev 2016-01-10 17:13:06 följande:

Det är väl roligt att barnen vill leka och röra sig även när de fyllt 10. Ev kan själva kalandelen kännas som den är för mindre barn? Kan ni träffas på leklandet, vara där i några timmar och sen ha kalas/middag hemma efteråt? 

Det tror jag mer på också. Eller kanske o'learys bowling och mat?
  • Litet My

Sonen var bjuden på 10 årskalas på lekland, tydligen mycket lyckat.

• Fishy1
    Ving skrev 2016-01-10 11:13:06 följande:
    Det är väl roligt att barnen vill leka och röra sig även när de fyllt 10. 
    Eh, va? Dem ar 10, vilket betyder att de ar barn! Varfor ar det konstigt att de vill leka nar dem ar 10?!
  • Anonym (olika)

Vårt lekland här i stan har vi haft kalas på en gång (tillsammans med en klasskompis) och då fyllde barnen 8. Dom hade kul, men vi hade fixat en tipsrunda också. 

Däremot har flera kompisar senare haft kalast på större lekland i Malmö. Jag kan väl tycka att dom börjar bli lite stora (fyller 11 nu), men det verkar uppskattas.

• Linastrumpan

Min dotter som fyller 10 år vill gärna ha kalas på lekland. Dock så tycker jag att det är onödigt dyrt och att det blir så stort och barnen far överallt och ingenstans så själva kalaskänslan försvinner lite. Vi åker gärna till lekland nån gång ibland men kalas får hon ha någon annan stans. Dessutom ligger alla så tokigt till att man måste ha bil för att komma dit och saknar vi just nu. Hon valde då att ha ett bowlingkalas med bowling o mat efteråt. Men leklandskalas när man är 10år uppskattas i alla fall i min dotters vänkrets.

• Ving
    Fishy1 skrev 2016-01-10 17:40:22 följande:
    Eh, va? Dem ar 10, vilket betyder att de ar barn! Varfor ar det konstigt att de vill leka nar dem ar 10?!
    Skrev jag att det var konstigt?
  • Tramptass

Tack för svar. Då vet jag att hon inte är den enda tioåringen som uppskattar lekland iallafall! Det får nog bli kalas där.

• pigglet

Hm, i helgen tjatade vår 13- och snart 12-åring om att få fara på Leos... Det är visst väldigt orättvist att det mest är 9-åringen som blir bjuden dit.

Gänget som "snart-12åringen" umgås med, där skulle det i alla fall vara toppen med kalas på lekland. Barnen är 10-11 år. Jag tänker att det beror väl på hur kompisgänget är, vissa barn har "tonårsfasoner" redan vid 9 år, det ska vara smink, party, parfymer... Andra, som mina tok-barnsliga ungar, leker långt upp i åldrarna och har ingen känsla för att det skulle vara barnsligt eller pinsamt.

Svar på tråden Barnsligt med kalas på lekland?