• Anonym (Rökgranne)

Polisanmäla min rökande granne

Jag tänker polisanmäla min granne. Alltid runt 05 tiden så vaknar hon upp för att röka cigarett. Jag bor på andra våningen. Hon röker där ute precis under min sida av lägenhetshuset. Hon gör det säkert för att jävlas. Därför ska jag polisanmäla henne så hon får fängelse eller tvingas att betala böter. Vilket straff får man för detta? Jag anser att det är försök tiöl misshandel (cigarettlukt) och försök skadegörelse (om fasaden skulle brinna).

• Svar på tråden Polisanmäla min rökande granne
  • driver28

Hon röker inte i dom lägenhet och det är inte klassat som mordbrand eller skadegörelse eller ens förberedelse till skadegörelse att röka. Du kommer ingen vart med en polisanmälan.

Vänd på steken istället. Få in grannen på att vejpa istället. Köp en e-cigarett till grannen och fråga om denne kan tänka sig prova eftersom röken läcker in i din lägenhet. Vänlighet går längre än polisanmälan.

• Anonym (Ingenting.)

Det händer ingenting då man får röka på sin balkong.

• Anonym (mm)

Anmäl mordförsök istället. Ciggarett rök är ju dödligt! Skämt åsido. Polisen kommer inte ta det på allvar. Isåfall är det bättre om du försöker prata med grannen, alternativt hyresvärden. Det finns lägenheter som det är förbjudet att röka i, men långt ifrån alla så det är nog bara att acceptera läget.

• smulpaj01

Jag tror straffskalan ligger på fängelse i 15 min till livstid?

Mycket allvarligt brott så lycka till!

• Anonym (Röksugen)

Tror hon inte röker för att reta dig , utan för att hon är rökare och den första cigaretten är bäst på hela dagen.

• jenjenfig
    Anonym (Rökgranne) skrev 2016-01-11 05:14:07 följande:

Jag tänker polisanmäla min granne. Alltid runt 05 tiden så vaknar hon upp för att röka cigarett. Jag bor på andra våningen. Hon röker där ute precis under min sida av lägenhetshuset. Hon gör det säkert för att jävlas. Därför ska jag polisanmäla henne så hon får fängelse eller tvingas att betala böter. Vilket straff får man för detta? Jag anser att det är försök tiöl misshandel (cigarettlukt) och försök skadegörelse (om fasaden skulle brinna).

hahahahahhaahhahha du gjorde min morgon
Svar på tråden Polisanmäla min rökande granne