• Lars E

Hör politiska frågor hemma på forumet?

Nu är ju forumet tänkt som ett familjeforum med just sådana frågor som rör allt som har med det ämnet att göra. Så bör känsliga frågor som t.ex politik och invandring inte tillåtas? Är väl själv inte direkt oskyldig och många retar sig säkert på mig tyvärr. Så vad anser andra på forumet om diskussionerna och bör dom begränsas? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hör politiska frågor hemma på forumet?
  • S c h n a

Nej, det vill jag inte. Däremot måste man komma ihåg att det är privat och vi har regler att förhålla sig till, dels lagar och dels deras egna. Det är ju inte vi som har åsikter som ligger i linje med svensk grundlag som modererar inläggen här.

Jag skulle dock önska att det inte var så oerhörd frenesi kring invandringspolitik och lite mer kring resten, men jag antar att vi som vill ha mer av resten inte har samma ork att mala samma saker om och om igen.

• Stårschan

Hur resonerar man om politik och samhällsfrågor inte är en del av familjelivet? Klart att allt ska kunna diskuteras. Är man osäker kan man ju exempelvis kolla de underrubriker som finns i den högra spalten under "Samhälle".

Då skulle jag hellre rensa upp lite bland alla babiandiskussioner om kukstorlek och könrakningens vara eller icke vara.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Självklart. Det finns ju till och med särskilda rubriker för det.

Det som är problematiskt med FL är att det till skillnad från Flashback smyger sig in politik (och religion) i trådar där det inte hör hemma. Det krävs inte många inlägg för att en diskussion om köttfri dag i skolan ska övergå till att handla om huruvida personer som röstar på SD är rasister eller inte.

Det är ett av FLs stora problem men kanske på något paradoxalt sätt också dess stora tillgång. Debatterna tar den väg de tar, nästan som en organisk varelse. På andra forum med bättre moderering får de aldrig chansen att utvecklas i just den tråden och kanske inte alls.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Hör politiska frågor hemma på forumet?