• Isaake

IVFare i Göteborg 2016

Hej!

Isabella heter jag och är 30 fr Gbg. Jag fick första missfallet 2011,2012 födde jag vår dotter Inezidag 3,5 år(ej efter IVF), efter Inez blev det 2 missfall så nu har vi tagit tag i detta och ska på onsdag 13/1 2016 att börja ta sprutorna och påbörja resan tillsammans med min man på Calanderska i Göteborg. Jag hade 5blåsor i varje äggstock vilket var minimalt samt låg äggreservprov.

Någon som vill följas åt?:)

• Svar på tråden IVFare i Göteborg 2016
  • malre

Hej!

Jag går också på CA och bor i Gbg trakten. Vi har redan haft vår äggplock med en ET som inte tog sig. Ska göra en FET nästa vecka (förhoppningsvis!)
    Vi har aldrig lyckats bli gravida men inga fel är hittade på oss. 

Lycka till med IVFen

• jewel

Hej! Jag ska börja med sprutor i morgon, riktigt spännande! Går på Nordic IVF Center. Har en dotter som är 2,5 år och blev till genom IVF på Sahlgrenska. Vi gör IVF på grund av att min man äter mediciner som kan orsaka fosterskador (innan han började äta dessa mediciner lämnade han spermier för infrysning). Dottern lyckades vi få till på första försöket men det blev inget till frysen tyvärr. Då gjorde vi långa protokollet och fick ut 6 st ägg, endast ett blev befruktat och delade sig. Nu blir det korta protokollet med Gonal-f 175 IE.

Isaake, kul att följas åt då vi börjar nästan samtidigt. Vilken typ av spruta och dos kör du?

• Isaake

Hej tjejer!

Ursäkta att jag inte vart aktiv här!

Jag hörde 300 Puregon och sen Orgalutran. Jag fick ut 7 ägg och 3 befruktades av de tre så klarade sig 2 til dag 2. Då sattes ett embryo in av såkallad toppkvalite. Så igår 28/1 sattes det in. Det andra odlar de vidare för att se om det kan frysas. Nu är jag på Ruvardag2 och ska göra gravtest 15/2????

Hur går det för er!:)

Svar på tråden IVFare i Göteborg 2016