• Anonym (fundersam)

hur avslutas en affär?

Om man har en affär med någon som är gift och den som är gift tröttnar på affären. Hur brukar man avsluta affären?

(Det är inte jag som vill avsluta nån affär och det är inte jag som är gift heller. Så vi kan väl lämna den moraliska aspekten med otrohet utanför och bara konstatera att det förekommer?)

Jag hittade en tråd där älskarinnan kände sig förvirrad av den gifte älskarens motstridiga beteenden (ibland är han fin och sen hör han inte av sig på länge, är kort - sen är han fin igen osv). I tråden kom det fram högst rimliga svar som "han agerar så att du inte skadar hans familj (genom att vilja hämnas och berätta), men förhoppningsvis tröttnar och lämnar honom ifred". Det fick mig att börja tänka. Hur avslutas affärer normalt om man inte blir påkommen? Jag trodde ju i min enfald att älskare gjorde slut som vanligt folk, helst face to face eller möjligen via telefon då. Jag skulle ju bli mer arg om jag själv skulle behöva lista ut att det var slut (tex för att personen slutade höra av sig eller alltid hittade på ursäkter) än om personen hade tagit det face to face? Då borde det ju också vara större risk för att jag berättar för partnern? Eller är det helt enkelt till stor del fegisar som inte vågar säga som det där, därför försöker få den andre att ge upp och hoppas på det bästa (dvs inget skvaller)??

Hur fasiken tänker man som otrogen??

• Svar på tråden hur avslutas en affär?
  • vargveum

Din fråga är helt omöjlig att besvara. Alla är olika. Vill du ha tusen anekdoter från tusen otrogna, vad tillför det?

• Anonym (Skymningsland)
    Anonym (fundersam) skrev 2016-01-11 22:32:10 följande:

Om man har en affär med någon som är gift och den som är gift tröttnar på affären. Hur brukar man avsluta affären?

(Det är inte jag som vill avsluta nån affär och det är inte jag som är gift heller. Så vi kan väl lämna den moraliska aspekten med otrohet utanför och bara konstatera att det förekommer?)

Jag hittade en tråd där älskarinnan kände sig förvirrad av den gifte älskarens motstridiga beteenden (ibland är han fin och sen hör han inte av sig på länge, är kort - sen är han fin igen osv). I tråden kom det fram högst rimliga svar som "han agerar så att du inte skadar hans familj (genom att vilja hämnas och berätta), men förhoppningsvis tröttnar och lämnar honom ifred". Det fick mig att börja tänka. Hur avslutas affärer normalt om man inte blir påkommen? Jag trodde ju i min enfald att älskare gjorde slut som vanligt folk, helst face to face eller möjligen via telefon då. Jag skulle ju bli mer arg om jag själv skulle behöva lista ut att det var slut (tex för att personen slutade höra av sig eller alltid hittade på ursäkter) än om personen hade tagit det face to face? Då borde det ju också vara större risk för att jag berättar för partnern? Eller är det helt enkelt till stor del fegisar som inte vågar säga som det där, därför försöker få den andre att ge upp och hoppas på det bästa (dvs inget skvaller)??

Hur fasiken tänker man som otrogen??

Jag har varit i detta skymningsland några gånger. Jag har pratat med många som är otrogna. Jag hade en relation med en man i uppbrott en gång.

Det är som vilket annat förhållande som helst. Folk gör olika. Jag tror det mest liknar hur folk hanterar dejtingrelationer. Dvs - inte riktigt så nära relationer.

Många (ofta de som är notoriska vaneförbrytare) tystnar helt enkelt då de tröttnat på leksaken. Andra säger rätt ut.

Det finns ingen regel men helt klart är att jag tycker alla är värda ett klart besked. Jag vet dock hur svårt det är att formulera detta. Men det är ingen ursäkt.
  • Anonym (Ällsnsreb)

Något drastiskt behöver hända typ graviditet, flytt, jobbyte, man är kär i någon ny, älskaren låg med bästa kompisen eller någon ny kollega osv för att personen ska bli trött på älskaren och bryta den

• Anonym (jaha)
    Anonym (Skymningsland) skrev 2016-01-13 16:49:26 följande:
    ...................

Det finns ingen regel men helt klart är att jag tycker alla är värda ett klart besked. Jag vet dock hur svårt det är att formulera detta. Men det är ingen ursäkt.
    "Alla är värda ett klart besked".... inkluderar det den man bedrar eller är det bara älskare och älskarinnor som är värda ett klart besked?
  • Anonym (Inga krav)

Fast ni har ju liksom ingen relation. Ni ligger ju med varandra bara, typ hemlig kk. Det finns inget ansvar från någons håll att avsluta något som faktiskt inte finns.

För det andra, hur kan man förvänta sig att träffa en ärlig och uppriktig människa som är otrogen. Han berättar inte för sin partner som han ska älska och vara gift med, du hamnar liksom inte i högre kurs.

• Anonym (Tillsammans)

Vi bestämde tillsammans. Jag singel han gift. Aldrig aktuellt att han skulle lämna familj för mig. Avslutar innan det spricker. På sätt och vis ångrar vi att vi träffades. 

• Anonym (Ällsnsreb)
    Anonym (Tillsammans) skrev 2021-02-18 22:27:56 följande:

Vi bestämde tillsammans. Jag singel han gift. Aldrig aktuellt att han skulle lämna familj för mig. Avslutar innan det spricker. På sätt och vis ångrar vi att vi träffades. 

Varför ångrar ni det? Tänker det är bra att ni avslutade gemensamt och fredligt, då kan ni umgås som vänner nu?
  • Anonym (Tillsammans)

[quote=80962509][quote-nick]Anonym (Ällsnsreb) skrev 2021-02-19 06:40:16 följande:[/quote-nick]

Varför ångrar ni det? Tänker det är bra att ni avslutade gemensamt och fredligt, då kan ni umgås som vänner nu?

Det började som en chat och visade sig att vi bodde väldigt nära. Träffades mkt kort en gång. Båda blev förtjusta. Träffades 3 korta ggr till men fattade att det här funkar inte för någon av oss. Hade varit bättre på alla vis om vi aldrig träffats. Vi kände inte varandra sen tidigare och kommer inte kunna vara vänner.

Svar på tråden hur avslutas en affär?