hur avslutas en affär?
Om man har en affär med någon som är gift och den som är gift tröttnar på affären. Hur brukar man avsluta affären?
(Det är inte jag som vill avsluta nån affär och det är inte jag som är gift heller. Så vi kan väl lämna den moraliska aspekten med otrohet utanför och bara konstatera att det förekommer?)
Jag hittade en tråd där älskarinnan kände sig förvirrad av den gifte älskarens motstridiga beteenden (ibland är han fin och sen hör han inte av sig på länge, är kort - sen är han fin igen osv). I tråden kom det fram högst rimliga svar som "han agerar så att du inte skadar hans familj (genom att vilja hämnas och berätta), men förhoppningsvis tröttnar och lämnar honom ifred". Det fick mig att börja tänka. Hur avslutas affärer normalt om man inte blir påkommen? Jag trodde ju i min enfald att älskare gjorde slut som vanligt folk, helst face to face eller möjligen via telefon då. Jag skulle ju bli mer arg om jag själv skulle behöva lista ut att det var slut (tex för att personen slutade höra av sig eller alltid hittade på ursäkter) än om personen hade tagit det face to face? Då borde det ju också vara större risk för att jag berättar för partnern? Eller är det helt enkelt till stor del fegisar som inte vågar säga som det där, därför försöker få den andre att ge upp och hoppas på det bästa (dvs inget skvaller)??
Hur fasiken tänker man som otrogen??