• Tulia

Polyp på livmodertappen - Någon med samma problem?

Jag är i v15 och har i flera veckor vetat om att jag har en polyp på livmodertappen. Har haft flera blödningar pga av detta och åkt in och ut på sjukan. Läkarna vill inte ta bort polypen eftersom man blöder efteråt. När jag läser om polyper står det att man ska ta bort dem på en gång och skicka på analys eftersom det kan vara ett tecken på cancer. Nu kan jag inte sluta oroa mig ???? Är det någon annan med erfarenheter av detta, och vad har ni gjort? Har läst att andra fått ta bort polypen?

• Svar på tråden Polyp på livmodertappen - Någon med samma problem?
  • Borttagen Polyp

Jag hade också blödningar i början av graviditeten. Var livrädd att det var missfall, men det visade sig vara polyp på livmodertappen. Jag var på Sahlgrenska och de rådde mig att operera bort dem, för de kan innebära komplikationer (så sa de till mig iaf) senare i graviditeten.

Jag fick åka in på dagskirugrgi, där jag fick blodstoppande medel och de brände ihop såren efteråt. Jag fick även blodstoppande medicin som jag tog ca en vecka efterråt. Har inte haft några mer blödningar efter denna operationen.

• Tulia

Tack för ditt svar!
    Vet du vad det var komplikationer de syftade på?
    Ska prata med läkaren igen och försöka få de att gå med på att ta bort polypen.

Svar på tråden Polyp på livmodertappen - Någon med samma problem?