• forsbergjatko

behöver råd ifrån er!!!

Hallå.

Jag lever ihop med min man sedan ca 5 år tillbaka, vi har 2 barn och hus.

Vi har problem, vi går här som kompisar, kramas inte, pussas inte, har inte sex, pratar bara om "måsten".

Det värsta av allt är att han har sånt konstigt sätt, han säger t.ex åt mig att säga till flera dagar i förväg om jag ska göra nått, typ ta en promenad eller dricka kaffe med en vän. Själv kan han säga 15 innan han drar " om 15 min drar jag och tränar" , åker fyrhjuling osv..

Han sätter sig över mig och beter sig om en polis, varför har jag lagt tvdosan på fel ställe? Varför är du 10 minuter sen? Varför har du gjort si eller så? 100 ggr om dagen, de har gjort att jag ljuger om saker.. hela tiden..

Han kom hem från jobbet när jag va sjuk för att ta hand om våra sjuka barn, när jag gick och la mig fick jag skäll. Han sov ju faktiskt på soffan, så jag kunde ta hand om barnen.

Han ska alltid ha rätt och visar inga medkänslor för nånting. Inte ens när en närstående ska dö.

Detta va lite av allt..

Hjälp mig! Vad hade ni gjort i denna sits?

• Svar på tråden behöver råd ifrån er!!!
  • Wennerlof

Oj, han verkar ha ett otroligt kontrollbehov. Du är ingens ägo. Vad säger din magkänsla? Lämna om du känner dig kvävd... Är nog mycket löfte sagt än gjort, men det skulle nog jag gjort.

• Wennerlof
    Wennerlof skrev 2016-01-12 12:09:16 följande:

Oj, han verkar ha ett otroligt kontrollbehov. Du är ingens ägo. Vad säger din magkänsla? Lämna om du känner dig kvävd... Är nog mycket löfte sagt än gjort, men det skulle nog jag gjort.

"Lättare sagt än gjort" skulle de stå
  • Zeeka

Okej.. Detta känns inte sunt. Stämmer det ts skriver är det ju ganska illa...! Parterapi/familjerådgivning?
    Kan det vara så att mannen har gått in i en depression? Det kan ju ge uttryck på alla möjliga vis..

Vägrar han att ni tillsammans pratar med någon eller utreda sin eventuella depression..?

L Ä M N A! ! !

Svar på tråden behöver råd ifrån er!!!