• Anonym (Kattjävel)

Ska polisanmäla kattägaren

NU är jag riktigt arg! Våran grannes katt kom in på våran trädgård och mina barn som är 7 och 5 år gamla provocerade katten lite. Jag tycker att det är charmigt när barn provocerar djur och djur borde tåla lite. Till slut så fräste katten och bet min minsta i fingret ganska ordentligt, spände svansen och sprang hem till matte. Jag blev fly förbannad och jag tillsammans med barnen knackade på hos grannen och sa att hennes katt har bitit mina barn och jag ska polisanmäla henne. Tanten frågade vad mina barn hade gjort för hennes katt skulle minsann aaaaldrig bita eller riva oskyldiga människor. Då blev jag så arg och skrek till henne att kattjäveln gjorde det och hon ska vara glad över att jag inte halshögg katten! Då svarar tanten irriterat: Ni småbarnsföräldrar borde ha mer uppsikt över hur era barn behandlar djur. Det är inte ok att provocera dom. Jo, svarade jag, barn har rätt att provocera djur UTAN att hunden/katten/kaninen/marsvinet eller vad det nu är ska hugga eller riva. Efter det plockade idioten upp katten och bad oss dra åt helvete... Nu blir det polisanmälan!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-12 13:18
    Familjeliv. Lägg av med tramset "troll", "trollskog" eller "trollmor". Jag har liksom inte tid att sitta här och leka!

• Svar på tråden Ska polisanmäla kattägaren
  • sextiotalist
    felix le chat skrev 2016-01-12 21:32:25 följande:

jag blir illa berör av en tråd som denna

Jag också oavsett om TS är sann eller inte, att bara starta en sådan här tråd gör ju att man funderar på vad för typ av människa som ligger bakom detta. Den väcker ingen intressant debatt, den är bara tragisk. Troligen är TS en tragisk person också.
  • Sarakechi

Du är ju fan helt slut i huvudet, varför lär du dina korrupta avkommor att det är OKEJ att vara elak mot djur?! Människojävlar som du är fanimig motbjudande, och jag bemödar mig inte att sätta en trollstatus på dig, för det finns UNDERMÄNNISKOR som på riktigt tror att detta är okej, idiot!!!!

• SoulsWillRise

Det här är anledningen till att min katt är innekatt.

Trolltråd eller ej. Min katt är innekatt för att det finns så otroligt sjuka människor där ute och jag skulle aldrig riskera att släppa ut henne.

• Anonym (Kattjävel)
    Sarakechi skrev 2016-01-13 08:10:58 följande:

Du är ju fan helt slut i huvudet, varför lär du dina korrupta avkommor att det är OKEJ att vara elak mot djur?! Människojävlar som du är fanimig motbjudande, och jag bemödar mig inte att sätta en trollstatus på dig, för det finns UNDERMÄNNISKOR som på riktigt tror att detta är okej, idiot!!!!

Idiot? Moget att komma med personangrepp.
  • sextiotalist
    kivirush skrev 2016-01-13 08:54:15 följande:

Tråden ligger i satir / ironi av en anledning ^^

Låg inte där från början, utan är flyttad. Men oavsett som, så är det lika tragiskt med personer som startar den typen av trådar, för det finns inget roligt med den alls, bara sorgligt
  • SoulsWillRise
    kivirush skrev 2016-01-13 08:54:15 följande:

Tråden ligger i satir / ironi av en anledning ^^

Ahhhaa det förklarar saken :) men jag förstår dock inte ironin i det hela
  • kivirush
    sextiotalist skrev 2016-01-13 08:56:06 följande:

Låg inte där från början, utan är flyttad. Men oavsett som, så är det lika tragiskt med personer som startar den typen av trådar, för det finns inget roligt med den alls, bara sorgligt

Ah, visste jag inte. Då är det en helt annan sak.
    Säger lite vad jag vill.
  • Anonym (tyvärr)
    SoulsWillRise skrev 2016-01-13 09:37:46 följande:
    Ahhhaa det förklarar saken :) men jag förstår dock inte ironin i det hela
    Det är nya slövarianten av moderering de har börjat ägna sig åt på familjeliv - de häver iväg tveksamma trådar till sandlådan, så behöver de inte ta ansvar för att hålla efter trollen.
  • Fröken Apelsin

Du får vara tacksam över att det inte var ditt barns svans som skadades ts. Jag har hört att bitskador på svansen är bland det värsta som finns.

• micromat

Bättre lycka nästa gång kissen/vovven/whatever.. Det blir fler chanser för en fullträff

• Anonym (mor)

Men varför dikta ihop en så lång tråd när den inte är ett dugg rolig och ska det vara ironi så måste även den ha en udd.

• Vinterliljan

Seriöst? Är du knäpp? Ingen ska provocera ett djur.

I Sverige får katter gå lösa. Lär dina barn att inte röra en katt de inte känner och ska de tvunget röra en katt de ändå känner, lär dem att klappa fint och läsa kattens signaler. En katt går snabbt över till lek från gos, om du förstår vad jag menar.

Det är lika idiotiskt att klappa en främmande katt som att gå fram till en främmande hund som står själv utanför mataffären.

• Anonym (Linda)

För det första ska ingen få provocera eller skrämma djur! För det andra har djur all rätt att försvara sig. Och för det tredje tycker jag att det är synd om dina barn som inte har en bättre förebild  än det beteendet som du beskriver.

• Anonym (Kattjävel)
    cattus skrev 2016-01-14 22:13:04 följande:

Inlägget ligger väl i sandlådan av en viss orsak..

Fast den låg inte där från början. Det går inte att skriva än enda tråd här på fl utan troll och andra idiotkommentarer. Särskilt när folk inte har belägg för det.
  • Aikido
    Anonym (Kattjävel) skrev 2016-01-15 08:56:57 följande:
    Fast den låg inte där från början. Det går inte att skriva än enda tråd här på fl utan troll och andra idiotkommentarer. Särskilt när folk inte har belägg för det.
    Har länge misstänkt det.
Svar på tråden Ska polisanmäla kattägaren