• FlowerBritt24

    HJÄLP! Uttag av hormonspiral, blödning ?!

    Tog ut min spiral (jaydess) för några dar sedan och fick ägglossning direkt enligt flera äl test (har haft mens som vanligt undertiden jag haft spiralen).

    Självklart försökte vi oss på en till bebis direkt efter uttaget och flera dar efter...ca 3 dar efter kom det blod när vi haft sex och jag tänkte att vi kanske kört lite väl mkt senaste dagarna ???? Men sen dagen efter fick jag så sjukt ont i magen o det kändes som det lixom brann nere i magen i flera timmar o kunde knappt röra mig och så fick jag en blödning under hela förmiddagen som sen försvann på kvällen...dagen efter fick jag en liten blödning till när jag trott det var lugnt men bara molande mensvärk..kollade ett äl test till o det visade tydligt att jag hade ägglossning fort..vad kan detta vara ?!!! Har jag fått mens redan ? Det är ju två veckor kvar tills den är beräknad.

  • Svar på tråden HJÄLP! Uttag av hormonspiral, blödning ?!
  • SecretlyMe

    Dessa ältest kan bli positiva även inför och under mens - varför vet jag inte riktigt. Det beror på de hormoner som finns i kroppen.

    Allt återgår inte till det normala direkt efter uttag av spiral. Jag har ingen erfarenhet av dessa, men är detta en hormonspiral? Isåfall kan det, vad jag läst, ta upp till ett halvår innan menscykeln kommer igång som den ska. Efter ett halvår kan man söka hjälp.

    Vänta tills blödningen är över innan du gör ett nytt ältest, eller vänta ut en hel menscykel så den får en chans att stabilisera sig. Lycka till

Svar på tråden HJÄLP! Uttag av hormonspiral, blödning ?!