• Lucifer123

dottern har en knöl på halsen

Håller på att gå under av oro just nu, speciellt när så många runt mig får cancerbesked. Min dotter som är 2,5 år gammal har sedan hon var liten haft en knöl på ena sidan av halsen. Gissar på ca 2 cm och känns "mjuk" och rörlig. Sitter på högra sidan. Har aldrig oroat mig tidigare då jag läst och hört att det är vanligt med knölar (förstorade lymfknutor) hos barn men på grund av allt nu känner jag mig jätteorolig. Tänkte ringa vårdcentralen imorgon bitti men skulle vilja veta om någon mer vars barn haft knölar på halsen och vad det var för någonting.

I övrigt mår dottern jättebra. Pigg, busig, ej blek och trött. Äter bra, mm..

• Svar på tråden dottern har en knöl på halsen
  • Milleman

Typ snett ner bakom örat?
    Vår son har en förstorad lymfkörtel där. Eller han har flera på båda sidor men just en syns alltid.
    När han en gång var förkyld svullnade halsen upp som ett halvt äpple på den sidan och han blev inlagd tre dygn. Det var då vi fick veta vad det var på halsen.

Troligtvis är det ingen fara med din dotter men jag tycker att man kollar upp ifall man är orolig. För att sluta tänka på det :)

Svar på tråden dottern har en knöl på halsen