• kkariins

Ont i bröstet

Jag har otroligt ont i bröstkorgen, smärtan är centrerad mellan brösten och känns lite som hjärtat/organ innanför bröstkorgen har ett snöre runt om sig.

Måste hålla lite tryck utav handen när smärtan blir hög.

Hände första gången någon gång i helgen men gick över,men nu ikväll så enda sen jag la mig i sängen så har det gjort otroligt ont. Smärtan kommer lite i omgångar och "strålar" närmare halsen.

Någon som har en chansning på vad det kan vara? Blir lite orolig då det är första barnet och 18+2 imorgon..

Tacksam för hjälp :)

• Svar på tråden Ont i bröstet
  • AnonymaPiraten

Låter som sura uppstötningar, ta ett glas vatten med tesked socker. Drick 2 sådana så skall du se att det släpper.

Jag får liknande när jag stressat för mycket.

• kkariins
    AnonymaPiraten skrev 2016-01-14 00:01:09 följande:

Låter som sura uppstötningar, ta ett glas vatten med tesked socker. Drick 2 sådana så skall du se att det släpper.

Jag får liknande när jag stressat för mycket.

Få testa det, tack för tipset! :)

Dock inte stressat på sistone, varit så kallt så vi har inte kunnat jobba (kör Betongbil och vi får inte gjuta när de är för kallt). Så mest legat hemma i soffan hela dagarna haha
  • AnonymaPiraten

Du har ett barn hemma :). Även om du inte känner av någon fysisk stress så kan det absolut vara psykisk stress. Det är så mina uppstötningar kommer. Och då kan det bli så svår smärta så det brer ut sig i ryggen och det hugger på vänstra sida om bröstkorgen.

• Claara

Säkert inget farligt men ring sjukvårdsupplysningen och bolla så du släppa det sen (eller läkarbesök) och slippa oroa dig.

Svar på tråden Ont i bröstet