• DenLillaSjöjungfrun

Vad tycker du om Lilja(namnet)?

Vad tycker du om Lilja? Är det fortfarande för associerat med filmen Lilja 4 ever?

Hur föreställer du dig en Lilja?

• Svar på tråden Vad tycker du om Lilja(namnet)?
  • BCH52

Det finns säkert flera som gör associationer till den filmen när det hör namnet, det var det första som kom upp för mig när jag läste din rubrik, trots att jag inte ens sett filmen. Namnet i sig är mycket vackert så det vore synd att inte använda det. Men risken finns att det blir lite problem för henne. Trots att det är drygt 10 år sedan filmen kom så var det den första jag tänkte på. Risk att den kopplingen kommer att vara kvar många år ännu.

• fluu

Jag associerar med filmen, men barn idag gör det definitivt inte. Jag tycker att namnet är vackert, men lite för ljuvt för min smak. Lite småmesigt liksom. Men annars enkelt och bra. Tänker mig en Lilja som liten och blyg.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sophan

Jag har sett filmen, men tänkte själv inte på den när jag såg namnet. Jag tycker att namnet är väldigt vackert och det är synd om man inte vill döpa sitt barn till en namn på grund av en film som kom ut för över 10 år sen.

• Drottningen70

Barnprostitution

• Natulcien

Jag assoocierar direkt till filmen, och får en klump i magen. Men egentligen är namnet vackert.
    Men ännu vackrare är ju Lilian, tycker jag. Vackrare, men utan associationer till någon otäck film.

• DenLillaSjöjungfrun

Tack för alla svaren! :)

Jag gillar de flesta Lily-namn, men eftersom Lilly är så populärt, tänkte jag att Lilja var ett bra alternativ.

Svar på tråden Vad tycker du om Lilja(namnet)?