• FixarFrasse

TV i "Öppen fiber"-bredband

Hej!
    Förlitar mig ännu en gång på alla kompetenta teknikintresserade och prismedvetna här på forumet för råd.

The case:

Hjälper min morsa att beställa ?Öppen fiber? från Telia, enda alternativet på hennes ort.
    Bredbandet i sig inga konstigheter, Hon ska ha en 100/10 lina.
    Däremot TV-utbudet är lite lurigt?.
    Hon vill ha de vanliga kanalerna, men både 3:an OCH 5:an? Inga film- och/eller Sportkanaler.
    Dessutom helst möjlighet att se på två TV-apparater. Ingen av TV-apparaterna är Smarta?
    Viasat känns ju som et gångbart alternativ, men jag blir lite irriterad på att man behöver två boxar, hade helst kört utan box. (Vad blir förresten merkostnaden för ett extra kort OM man nu ändå måste köra Viasat med två boxar?)
    Samtidigt tycker hon att det är för bökigt med att köra Viaplay över dator eller mobil med eller utan casting o s v.
    Hon vill helt enkelt köra TV ?Old school?, d v s sitta framför TV:n och byta kanal.

Ni som har orkat sätta er in lite mer: Briljera med era kunskaper för att hitta bra och prisvärd lösning så blir både jag och morsan tacksamma!

• Svar på tråden TV i "Öppen fiber"-bredband
  • Anonym (k)

Vi har telia grundutbud och då ingår de kanalerna. Sen behöver varje tv ha ett abonemang men de kostar inget extra. Däremot måste man köpa en digitalbox till varje tv.

Svar på tråden TV i "Öppen fiber"-bredband