• Anonym (Tveksam)

Ska ensamma kvinnor insemineras på sjukhus här?

Under radarn har det gått igenom att ensamma kvinnor ska få insemineras med assisterad befruktning på sjukhus, med spermier från okänd.
    Så kvinnor behöver inte ligga längre och ha någon man, bara en i runk-båset.

Men när de är vuxna har rätt att få veta fader?

Hur ska ensamma män få barn?

Pojkar behöver en pappa och flickor en mamma ser jag här, där vi har båda med naturmetoden.
    Killar i fängelse har ex. vanligen haft en ensam mamma men är inte ämnet här.

Vad som skulle behövas är Gender selection med spermiesortering för kön, men det görs bara utrikes för en större summa.
    Man kan styra det genom vanliga samlag.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska ensamma kvinnor insemineras på sjukhus här?
  • Anonym (Runa)

Jag tycker man ska fråga Runes, han vet alltid bäst.

Dessutom menar han att det bara är en tidsfråga innan vi Svenskar kan få evigt liv. Det kan bli lite trångt då om alla evigt livliga också ska ha banan. Jag tror att det räcker med Runes barn då. Men jag har inte frågat Runes än.

• Anonym (Runa)
    Anonym (Runa) skrev 2016-01-15 16:52:46 följande:

Jag tycker man ska fråga Runes, han vet alltid bäst.

Dessutom menar han att det bara är en tidsfråga innan vi Svenskar kan få evigt liv. Det kan bli lite trångt då om alla evigt livliga också ska ha banan. Jag tror att det räcker med Runes barn då. Men jag har inte frågat Runes än.

Sorry. Visst tror jag att Runes tycker att alla ska ha banan, men det skulle vara barn, inte banan.
    Jag vet inte ens om Runes gillar bananer. Men morötter gillar han.

www.familjeliv.se/forum/thread/72814688-fa-beloning-for-enkat
  • Anonym (sanningen)
    Anonym (Tveksam) skrev 2016-01-15 16:23:27 följande:

Under radarn har det gått igenom att ensamma kvinnor ska få insemineras med assisterad befruktning på sjukhus, med spermier från okänd.

Pojkar behöver en pappa och flickor en mamma ser jag här, där vi har båda med naturmetoden.

Vad som skulle behövas är Gender selection med spermiesortering för kön, men det görs bara utrikes för en större summa.

Du har aldrig gjort den enkla kopplingen att:

a) pappor som överger sitt barn troligen är rätt korkade
    b) barn som tillkommer under korkade omständigheter (fylla, otrohet, lurendrejeri, inkompetens med preventivmedel) nog leder till en mycket större risk att bli lämnad
    c) mammor som blir lämnade med små barn nog i högre utsträckning än snittet saknar olika färdigheter som ingår i att vara en fungerande människa/förälder.

Allt detta gör det mer sannolikt att deras barn är sämre på att hantera tillvaron och därför i högre utsträckning blir kriminella.

Men då blir ändå majoriteten av dessa fortfarande fullt normala medborgare, det handlar om en riskökning.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Tveksam) skrev 2016-01-15 16:23:27 följande:

Eftersom män tar ut väldigt lite föräldraledighet så vill väl inte ensamma män ha några barn i någon större utsträckning.
    Ensamma män kanske inte är ensamma när de är 40. 50 eller 60 år och då kan de ju få barn med en partner, kvinnor har en begränsad tid som de är fertila.
  • Anonym (M)

Jag ser egentligen ingen moralisk skillnad för spermiedonation gällande antalet juridiska föräldrar (en eller två) Jag skulle vilja att barnen hade kontakt med båda sina biologiska föräldrar under uppväxten, men det gäller ju även om det är ett par som tar emot donationen.

Svar på tråden Ska ensamma kvinnor insemineras på sjukhus här?