mampap skrev 2016-01-15 17:54:49 följande:
Jag tror inte det skulle komma till nytta. Alla idag ger ju sina barn iPad m.m men det tänker inte jag göra till mina barn. De ska få växa upp som vi gjorde när vi var små utan massa teknik i barndomen. Det är bara stressande och tillför ingenting enligt min mening. Visst material men då i skolan. På tal om något helt annat men ville bara skriva det.
Tycker inte alla ska stoppa i sig massa skit låt killen ha kondom eller låt bli att offra dig för killens skull. Men samhället är tyvärr uppbyggt så här och det blir ju inte precis bättre med all porr som konsumeras idag. Tror tyvärr inte körkort hade gjort någon nytta därav..
Det här resonemanget stöter man på då och då men jag har svårt att förstå det faktiskt.
Jag är född 87, när mina föräldrar växte upp fanns inte kabel-TV, mobiltelefon, TV-spel, dator och Gameboy exempelvis men det var saker vi hade hemma hos mig och hos de flesta kompisar. Skulle vi inte fått använda detta bara för att våra föräldrar inte hade tillgång till samma teknik? Vad är det för skillnad på att jag som 6åring satt och tittade på tecknat på TVn på eftermiddagarna eller spelade på min Gameboy i bilen på väg till Sälen och att en 6åring idag tittar på ett klipp på paddan eller spelar ett spel där? Utvecklingen går ju framåt och det är ett naturligt steg att följa den. Konstigt om en mamma i 40års åldern skulle säga till säga till sin 17åring "du får ingen iphone för det fanns inte när jag var liten".
Dock tycker jag att det ska finnas en gräns för hur mycket ett barn sitter vid en "skärm" det hade vi när jag var barn oxå men att inte tillåta ett barn ta del av vår tids teknologi för att det inte fanns förr är rätt bakåtsträvande tycker jag.