• iris96

Hur långt gången är jag?

Fick missfall den 15 dec och blödde från 15 - 23 dec. Idag plussade jag på Stickan men hur ska jag kunna räkna ut hur långt gången jag är?

• Svar på tråden Hur långt gången är jag?
  • Bjoork

Det enda sättet att veta hur långt gången du är genom VUL om ca 4 veckor. Lycka till! :)

• obalanserad

Man brukar ju räkna från senaste mens och missfallet blir ju din senaste mens, har du en relativt regelbunden mens så går det ju att räkna ifrån det. Skriv alltså in att din senaste mens var 15 december sen får man ju ta det som ett ungefär tills du kunnat göra VUL! :)

• iris96
    Bjoork skrev 2016-01-16 18:41:10 följande:

Det enda sättet att veta hur långt gången du är genom VUL om ca 4 veckor. Lycka till! :)

Jobbigt att vänta :) tack så mycket!
  • iris96
    obalanserad skrev 2016-01-16 18:43:53 följande:

Man brukar ju räkna från senaste mens och missfallet blir ju din senaste mens, har du en relativt regelbunden mens så går det ju att räkna ifrån det. Skriv alltså in att din senaste mens var 15 december sen får man ju ta det som ett ungefär tills du kunnat göra VUL! :)

Ja men det är ju smart! Även fast det kanske inte stämmer till 100% så kan man ändå ha lite koll :) känns bättre att tänka att jag är ca i vecka ***. så känner man inte sig inte helt vilsen :)
  • Bjoork
    iris96 skrev 2016-01-16 18:48:48 följande:
    Jobbigt att vänta :) tack så mycket!
    Jo, är ju ett tag men så värt det sen :)
    Jag födde tillexempel barn i september, blev gravid på nytt 1,5 månad efter förlossningen, ingen aning om hur långt gången jag var eftersom jag inte hade någon mens emellan så VUL var det enda man kunde göra, fick VUL 4-5 veckor efter jag hade plussat, var i V8+0 då, nu är jag i v.14. Men kommer gå bra ska du se. :)
  • obalanserad
    iris96 skrev 2016-01-16 18:53:45 följande:
    Ja men det är ju smart! Även fast det kanske inte stämmer till 100% så kan man ändå ha lite koll :) känns bättre att tänka att jag är ca i vecka ***. så känner man inte sig inte helt vilsen :)
    Grattis till graviditeten <3
  • iris96
    obalanserad skrev 2016-01-16 18:55:50 följande:
    Grattis till graviditeten <3
    Tack så jätte mycket! Har varit med om 2 mf hittills. Så jag hoppas att de går bättre den här gången! :)
  • obalanserad
    iris96 skrev 2016-01-16 18:57:07 följande:
    Tack så jätte mycket! Har varit med om 2 mf hittills. Så jag hoppas att de går bättre den här gången! :)
    Beklagar! Jag och min sambo ska börja försöka snart, antar att du är född 96. Så vi är ungefär lika gamla :)
    Är livrädd för att vi ska få missfall när vi väl försöker sen..
    Hoppas den här graviditeten går bra för dig!
  • iris96
    obalanserad skrev 2016-01-16 18:58:58 följande:
    Beklagar! Jag och min sambo ska börja försöka snart, antar att du är född 96. Så vi är ungefär lika gamla :)
    Är livrädd för att vi ska få missfall när vi väl försöker sen..
    Hoppas den här graviditeten går bra för dig!
    Va kul! Ja jag är 96 :) hur gammal är du?
    Har du varit gravid förut? Finns ingen anledning att oroa sig i onödan! Händer det så händer det, det finns inget du kan göra åt de! Tog lång tid för mig att acceptera när läkare och sånt sa till mig att jag inte hade kunnat göra något åt de. Men det är ju tyvärr så.
    Men oroa dig inte! De blir bara värre om man oroar sig :)
  • obalanserad
    iris96 skrev 2016-01-16 19:03:14 följande:
    Va kul! Ja jag är 96 :) hur gammal är du?
    Har du varit gravid förut? Finns ingen anledning att oroa sig i onödan! Händer det så händer det, det finns inget du kan göra åt de! Tog lång tid för mig att acceptera när läkare och sånt sa till mig att jag inte hade kunnat göra något åt de. Men det är ju tyvärr så.
    Men oroa dig inte! De blir bara värre om man oroar sig :)
    Är född 97. Precis men jag har endometrios så är jäkligt orolig men ska försöka att inte oroa mig i onödan :)
    Ja jag har varit gravid tidigare men då gjort abort!
  • iris96
    obalanserad skrev 2016-01-16 19:05:55 följande:
    Är född 97. Precis men jag har endometrios så är jäkligt orolig men ska försöka att inte oroa mig i onödan :)
    Ja jag har varit gravid tidigare men då gjort abort!
    Har du kik eller något så kan vi kanske prata å följas åt? :)
  • obalanserad
    iris96 skrev 2016-01-16 19:07:06 följande:
    Har du kik eller något så kan vi kanske prata å följas åt? :)
    Absolut, skriv din kik i ett meddelande här till mig eller här, vill inte skriva min öppet haha :)
  • iris96
    obalanserad skrev 2016-01-16 19:10:06 följande:
    Absolut, skriv din kik i ett meddelande här till mig eller här, vill inte skriva min öppet haha :)
    Vet inte hur man gör haha
  • iris96
    obalanserad skrev 2016-01-16 19:13:46 följande:

Kolla dina meddelanden här, tror mitt kom fram till dig, appen är så dålig haha

Har inte fått något! :(
  • iris96
    obalanserad skrev 2016-01-16 19:21:27 följande:

Nu! Haha

Det går inte att skicka! Så skriv din kik istället :)
Svar på tråden Hur långt gången är jag?