• mszandra

Ensamstående med nattjobb ?

Hej ??

Jag undrar om det finns några ensamstående föräldrar som jobbar natt, skulle va lite kul att veta hur ni lägger upp det med... Sov rutiner för er både innan & efter ni går på/av, era matrutiner, och hur har ni era barn på dagis ?

Jag är ensam till min snart 2 åriga tjej och har jobbat natt sen en månad tillbak. Testar på för att se om jag vill ha tjänsten. Det funkar bra, dock kan jag inte sova mer än 6 timmar och maten är det sådär med ????

Min dotter är på dagis 3 dagar ena veckan och andra veckan 4 . Hennes tider är 8:30 (men brukar bli att jag lämnar 9) till 15:30 eller 14:30 (brukar hämta två då) och 07:45 - 14.

• Svar på tråden Ensamstående med nattjobb ?
  • zemer

Efter föräldraledigheten kommer jag va ensam med två barn och jobbar natt och kväll.

Så är inte helt säker på hur det kommer funka. Jobbade natt förut med med då bodde vi ju med barnens pappa.

Vart har du din dotter på natten?

• Fru Ve

Jag är inte ensamstående men jobbar ständig natt. Brukar "försova" lite på dagen då jag ska gå på nattjobbet. Lämnar då några timmar på dagis. När jag har jobbat hela natten och ska jobba även följande natt är barnen på förskolan 8-16.30 då jag sover 8 timmar efter nattskiftet. Det låter för lite TS att bara sova 6 timmar tycker jag, risken är att du blir sjuk i längden av det. Jag tänker som så att det är jätteviktigt att jag får sova och eftersom mina barn har många lediga dagar ändå så gör det inget att det blir långa dagar då jag måste sova. Varken jag eller barnen mår bra av att jag sover för lite och blir trött/sjuk. 

Gällande maten äter jag frukost på jobbet kl 5.30 och sen äter jag inget förrän jag vaknar kl 16. Brukar då äta lagad mat med familjen. Äter litet mellis vid kl 20 innan jag åker till jobbet och äter sen lagad mat igen vid kl 00-01 på jobbet. Sedan ingen mat före frukosten. Har läst att det är dåligt för kroppen att äta mellan midnatt och tidig morgon, det är naturligt för kroppen att fasta då.

Svar på tråden Ensamstående med nattjobb ?