• Anonym (sthlmskillen)

En penis som är 14 cm lång och 13 cm i omkrets, vad anser du att den räknas som enligt din personliga smak? Som referens så kan det sägas att en iPhone 6 är 14 cm lång

En penis som är 14 cm lång och 13 cm i omkrets, vad anser du att den räknas som enligt din personliga smak?

Som referens så kan det sägas att en iPhone 6 är 14 cm lång

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En penis som är 14 cm lång och 13 cm i omkrets, vad anser du att den räknas som enligt din personliga smak? Som referens så kan det sägas att en iPhone 6 är 14 cm lång
  • Anonym (Öööhhh)
    Kire13 skrev 2025-05-06 21:27:20 följande:
    Tänker ju att det spelar roll då hon faktisk är min flickvän och jag inte direkt kan göra något åt det. Jag undrar bara om andra håller med henne där?
    Så - du kan inte göra något åt det? Vad spelar det då för roll?
    Varför startar du en sådan tråd?
    Borde du inte prata med din flickvän?
    Kanske prata med en sexolog/psykolog?
    Är Familjeliv ett forum du litar på?
    Vad är fel med ditt självförtroende?
    Varför jämför man med en telefon?
    Varför så osäker?
  • Anonym (Larry)

Den som ägnar sig åt att grubbla över penislängd och jämföra sitt organ med en telefon, han behöver skifta fokus. Storlek kan vara kittlande, men det är inte allt.

Din duger, by the way.

• Anonym (påriktigt)

Medel måtten som står på internet är inte riktiga.

Hur många tjejer kan säga att hälften av dem de knullat varit under 17cm? Ärligt

• Anonym (Uttråkad)
    Anonym (påriktigt) skrev 2025-05-07 18:54:09 följande:

Medel måtten som står på internet är inte riktiga.

Hur många tjejer kan säga att hälften av dem de knullat varit under 17cm? Ärligt

Hur kan du veta att måtten inte är riktiga? Ärligt talat kan man väl inte säga något alls om en siffra som kommer från en anonym människa på nätet. Antingen är dom ärliga, eller så är dom inte det. Så länge det inte är en vetenskapligt utförd undersökning där data verifierats oberoende är siffrorna inte värda någonting.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (AB)
    Anonym (Uttråkad) skrev 2025-05-08 08:25:45 följande:
    Hur kan du veta att måtten inte är riktiga? Ärligt talat kan man väl inte säga något alls om en siffra som kommer från en anonym människa på nätet. Antingen är dom ärliga, eller så är dom inte det. Så länge det inte är en vetenskapligt utförd undersökning där data verifierats oberoende är siffrorna inte värda någonting.
    Helt korrekt! Det finns många korrekta mått på nätet, där man har gjort vetenskapliga undersökningar.
    Sedan är det så att statistik visar olika saker för olika länder eftersom medelmåtten skiljer sig åt mellan män beroende på var de har sitt ursprung.
  • Anonym (påriktigt)

Tjejerna här kan ju svara, jag har själv en på 16x12cm, vilket inte är stort. de flesta har över.

• Anonym (Trrrrrrrrrrött)
    Anonym (påriktigt) skrev 2025-05-08 19:35:06 följande:

Tjejerna här kan ju svara, jag har själv en på 16x12cm, vilket inte är stort. de flesta har över.

Har de legat med "de flesta" eller hur vet du att de flesta är större?
  • Anonym (AB)
    Anonym (påriktigt) skrev 2025-05-08 19:35:06 följande:

Ca 15 mm längre än en svensk medelkuk och lite tunnare. Nej, de flesta svenska män har inte längre än dig, men däremot lite tjockare.
  • Cheers
    Anonym (Larry) skrev 2025-05-07 17:42:57 följande:

Den som ägnar sig åt att grubbla över penislängd och jämföra sitt organ med en telefon, han behöver skifta fokus. Storlek kan vara kittlande, men det är inte allt.

Din duger, by the way.

Jag jämför inte med en telefon (!) utan med en uppvänd, halv falukorvsring. Det är rätt likt faktiskt. (Anm. Provocerande och tillför inget nytt).

Cool
  • Anonym (Uttråkad)
    Cheers skrev 2025-05-11 10:48:45 följande:
    Jag jämför inte med en telefon (!) utan med en uppvänd, halv falukorvsring. Det är rätt likt faktiskt. (Anm. Provocerande och tillför inget nytt).

Cool
    I trådar av det här slaget krävs väl egentligen inte att man tillför så mycket. Det mesta som finns att sägas har väl sagts sisådär 1000 gånger Drömmer
  • Anonym (AB)
    Anonym (Kunskap är livets moder) skrev 2025-05-12 15:23:47 följande:
    Olika storlekar: Så stor är en genomsnittlig penis | illvet.se

Om det finns forskning är det bra att läsa den om man har funderingar.
    Den artikeln tar upp "världs-penisen". Asiatiska killar drar ned snittet en hel del. I t ex Sydkorea är meddellängden 9-10 cm.

9/10 av "vetenskapliga" undersökningar med statistik på nätet bygger på att männen själva har fått uppge längd... då blir det lite som när män på FL och FB ska berätta om sin snopplängd. Flört

Expressen hade en stor vetenskaplig artikel med en undersökning för några år sedan där personal fick mäta mäns penis-längd. Kanske går att googla lite, men jag är för lat idag. Tungan ute
  • Meddelande borttaget
  • Lazzi
    Anonym (Maja) skrev 2025-05-17 08:56:58 följande:

Den är rätt normal i storleken men på tok för liten för att göra mig glad.

Bör kanske tilläggas att jag alltid kräver referensbild med en ölburk eller liknande vid kontakt via internet. 

Ja då har min lilla ingen chans här jag 
  • Meddelande borttaget
  • Lazzi
    Anonym (Maja) skrev 2025-05-17 11:58:50 följande:
    Inte hos mig men skall man tro det man läser på detta forum så finns det gott om kvinnor/tjejer som inte har storleken som ett avgörande kriterium för val av sexpartner. 

Jag har mina preferenser och vet att jag är långt ifrån ensam om bli kåt av det visuella och känslan vid sex när det är lite storlek på penisen. 
    Ja det är ju helt rätt val av dig göra det som känns rätt för dig 
    Min är ju lite mindre än måtten som skrevs av ts 
  • Anonym (H)

Ingen aning, måtten säger mig inget har aldrig mätt  någons kön.

Det intressanta är personen den sitter på.

Svar på tråden En penis som är 14 cm lång och 13 cm i omkrets, vad anser du att den räknas som enligt din personliga smak? Som referens så kan det sägas att en iPhone 6 är 14 cm lång