Bella_123 skrev 2016-01-19 18:55:41 följande:
Okej tack för svar :) vi har försökt i 10 månader nu, jag har pratat med barnmorskan å så men hon säger inte så mycket utan hänvisar till barnlöshetskliniken i Skellefteå och för att få hjälp där ska man ha försökt 1 år och tydligen vara 23 år och jag är bara 21.. Det mest jobbiga är att jag inte har regelbunden mens.. Blir så frustrerad när det kan gå flera månader mellan, sist tog det 3 månader innan den kom.. Vill få den regelbunden så det finns nått litet hopp om att det skulle lyckas bli en liten bebis
Jag förstår inte varför de sätter en sån åldersgräns på fertilitetshjälp :( Inte ok! Då förstår jag varför du vill prova gelén.
Önskar att det fanns något bra råd jag kunde ge dig, men jag har inget i den sits du sitter i. Jag kan bara önska dig stort lycka till och hålla tummarna för att kroppen snart fungerar som den ska så du slipper vänta så länge på mens, och att du snart lyckas bli gravid.
Under tiden: tänk på att inte lägga skuld på dig själv. Som kvinnan i ett förhållande när man har svårt att bli med barn är det lätt hänt att ta på sig hela ansvaret för att inget händer och vi fullständigt bombarderas med tips och "goda råd" om hur man ska bli fertilare. Knappt något funkar alls så länge som man lever relativt hälsosamt, men det tär enormt på psyket både att misslyckas och att hela tiden överösas med välmenande tips. Så vårda dig själv, och vårda er relation.