nån som kan lugna mig lite? rädd inför rul
Är gravid med andra barnet i vecka 18 och om två veckor är det dags för rul. Har inte känt några tydliga rörelser än vad jag vet säkert, trodde man kunde känna det tidigare med andra barnet..
Hur som helst, var på vul i vecka 10 och fick se en liten på skärmen samt höra fina hjärtslag. Hörde även hjärtslagen för några dagar sen via en doppler jag köpt, har dock bara hört en gång och de andra gångerna jag försökt lyssna har jag bara hört navelsträngen... Men det ska väl tydligen vara normalt vad jag förstått? Lagt sen på hyllan ett tag framöver nu...
Det jag är rädd för är att de ska säga att det är något fel på barnet... Jag vill så gärna njuta av graviditeten och sluta oroa mig över allt... Är alla så här rädda inför rul som jag är? Jag ser trådar varje dag här där folk ser fram emot sina rul då de får reda på kön... Ja det är så klart också kul! Jag oroar mig bara över att jag inte ska få ett friskt barn... Att de ska vara något fel... Så här orolig var jag inte när jag väntade första barnet! Förstår inte...