• Längtar efter en bebis

Ngn som har beställt pregotime utomlands

Heej ska göra lite kort fattat så jag inte tråkar ut er haha.

Min man och jag försökte få barn över 3 år men ingen vart kom vi så vi sökte hjälp och de hitta inga fel på oss båda , men fick pergotime och blev gravid direkt på första enkel kur.

Nu försöker vi få en syskon och kommer ingen vart , och orkar inte gå söka hjälp och vänta flera månader till sist hittat de inget får bara pergotime.

Så min fråga är ni som har beställt pergotime utomlands gick de bra för er blev de något plus , och finns det risker något ?

Så rädd att de inte händer min kropp något men de är fel inte så farligt de gör att man får bara ägglossning ?

• Svar på tråden Ngn som har beställt pregotime utomlands
  • Eleonor01
    Längtar efter en bebis skrev 2016-01-18 20:11:50 följande:

Heej ska göra lite kort fattat så jag inte tråkar ut er haha.

Min man och jag försökte få barn över 3 år men ingen vart kom vi så vi sökte hjälp och de hitta inga fel på oss båda , men fick pergotime och blev gravid direkt på första enkel kur.

Nu försöker vi få en syskon och kommer ingen vart , och orkar inte gå söka hjälp och vänta flera månader till sist hittat de inget får bara pergotime.

Så min fråga är ni som har beställt pergotime utomlands gick de bra för er blev de något plus , och finns det risker något ?

Så rädd att de inte händer min kropp något men de är fel inte så farligt de gör att man får bara ägglossning ?

Det tar inte flera månader om du ringer å bokar en tid på kvinnokliniken. Man ska ALDRIG ta mediciner som inte en riktig läkare skrivit ut. Börja på kvinnokliniken istället
  • Längtar efter en bebis

Ja sant de därför är så rädd, men problemet är så att jag har en lägenhet för några bekanta som bor där och min man har sin lägenhet som vi bor tsm med ,

och dom har regler att man måste bo i samma adress de det som är problem , och jag kan inte kasta ut folket :/

• Eleonor01
    Längtar efter en bebis skrev 2016-01-18 20:28:11 följande:

Ja sant de därför är så rädd, men problemet är så att jag har en lägenhet för några bekanta som bor där och min man har sin lägenhet som vi bor tsm med ,

och dom har regler att man måste bo i samma adress de det som är problem , och jag kan inte kasta ut folket :/

Va? Det var det dummaste jag hört. Har själv fått pergo på kvinnokliniken. Så är det inte alls. Men om ni nu bor så är det då smart m ett barn till?!?!?
  • Längtar efter en bebis

Men är du trög eller ser du inte att jag skrev har lägenhet för fick snabbt för hade poäng för några bekanta, och de finns regler att man måste bo tsm och JA för i helvete vi bor tsm nästan 6 år nu !!!

Har du ingen vettig att skriva så skriv inte är du snäll.

• Eleonor01
    Längtar efter en bebis skrev 2016-01-18 21:12:08 följande:

Men är du trög eller ser du inte att jag skrev har lägenhet för fick snabbt för hade poäng för några bekanta, och de finns regler att man måste bo tsm och JA för i helvete vi bor tsm nästan 6 år nu !!!

Vettigt? Ha ha ha ha jag sa att kk inte gör så. De bryr sig inte vart ni bor men om du inte kallar det vettigt så beställ utomlands då..... Suck
  • tystlängtan
    Längtar efter en bebis skrev 2016-01-18 21:12:08 följande:

Alltså... Lite lätt överreaktion eller? Du får svar från någon som försöker hjälpa dig och du svarar på det viset. För övrigt är inlägget där du försökte beskriva er boendesituation nästan oläsligt, så är ganska lätt hänt att missförstå.

Men till ämnet, köp inte medicin utomlands.
  • Längtar efter en bebis

Ja men här frågar jag om någon som har beställt utomlands och så säger hon tar hon inte flera månader och de dummaste hon hört , behöver inga negativt kommentarer fråga bara helt enkel om de VAR NÅGON SOM HADE BESTÄLLT utan läkare !

Hon bor inte i samma kommun som jag kanske inte samma regler punkt slut.

Jaa tack för svar

Ska ringa imorgon till kliniken och få svar därifrån ist.

• Norris

Har man fått pergotime på recept förr så brukar det räcka med ett telefonsamtal till kliniken så får man utskrivet igen.

Bodde ni på samma adress sist?
    Har aldrig heller hört att man måste bo på samma adress.

• kajsaa

Det är en stor risk att ta pergotime som inte är utskrivet av läkare. Det kanske inte ens är pergotime ni behöver? När
    Man behandlas med pt så görs det ultraljudsundersökning för att säkerställa att där inte blivit för många ägg. Är faller så skall man inte ha sex, utan vänta till nästa månad och då skall dosen sänkas. Eller höjas om det är tvärtom.

Vill bara förtydliga en sak (då jag jobbar med myndighetsutövning där man också kräver att man är sammanboende i de ärenden jag handlägger.) förklara bara för kk varför ni i te är skrivna på samma adress så lär
    Dom nog förstå, dagens samhälle är ju uppbyggt på ett annat sätt och folk har flera boende etc? Så det skall nog inte vara några problem. Lycka till.

Svar på tråden Ngn som har beställt pregotime utomlands