• Lucky 13th

Förskola utan fp?

Hej, jag undrar en sak som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Det är så att jag har ett barn som blir fem i sommar på förskola. Jag har även ett annat som jag är hemma med som blir 3 år. Det jag undrar över är, jag har tidigare haft vårdnadsbidrag och varit föräldraledigt med mitt minsta på snart 3 år och är det än idag. Jag tänkte att hon skulle få börja till hösten. MEN frågan är får man egentligen ha ett annat barn på förskolan om man "bara" är hemma med det andra utan föräldrapenning eller annat? Jag har ofta mitt andra barn på snart 5 år hemma men han vill gärna gå på förskolan. Men jag undrar om det är så att man faktiskt får det eller har han inte rätt till det längre?

• Svar på tråden Förskola utan fp?
  • AnkiC

Ja det får du. Alla barn har rätt till förskola från och med hösten det år de fyller tre år. Allmän förskola heter det. Oftast är det 15 tim per vecka och lediga lov. I Stockholm kan det vara fler timmar.

• Lucky 13th
    AnkiC skrev 2016-01-18 23:38:29 följande:

Ja det får du. Alla barn har rätt till förskola från och med hösten det år de fyller tre år. Allmän förskola heter det. Oftast är det 15 tim per vecka och lediga lov. I Stockholm kan det vara fler timmar.

Tack så mycket för att du svarade! Då vet jag det, funderade om jag skulle ta ut honom från förskolan men jag vet ju att han älskar att gå där.
Svar på tråden Förskola utan fp?