• Vinterliljan

Illamående, kräkningar och yrselattacker

Jag är i vecka 15, snart 16 och har idag ansökt om en tredje sjukskrivningsperiod. Jag har mått illa och kräkts 2-4 ggr om dagen sedan cirka vecka 8. Det är jättejobbigt!

Nu igår på morgonen vart jag även så yr att jag var tvungen att lägga mig ner men allt bara snurrade omkring mig och det är likadant idag. Jag blir yr (karusellkänsla), kallsvettas och får nästan som andnöd.

Jag mår så dåligt, först av alla besvär men sedan även för att jag inte kan arbeta. Nu väntar jag på svar från på MVC läkare.

Någon annan som mår eller mått såhär dåligt under graviditeten?

• Svar på tråden Illamående, kräkningar och yrselattacker
  • mindedness

Jag känner igen mig, har mått sådär av och till. För mig har lergigan funkat bra mot illamåendet. Funkar inte det finns det andra mediciner också. Nånstans kring vecka 20 blev jag yrslig och trött och det visade sig vara låga järnvärden. Hoppas du får kontakt med mvc snart så de kan kolla upp dig ordentligt!

• Lyckygirl9999

Jag mådde så fram till vecka 20 ungefär.. Nu kräks jag bara ibland och är inte svimfärdig så ofta. Ett helvete att vara gravid ibland :( be om att få lergigan Comp mot illamåendet, det hjälpte mig. Är i vecka 33 och har ätit dem sedan vecka 7.

• Vinterliljan

Jag har redan testat Lergigan Comp och de hjälpte mig inte. Nu har jag testat några nya åksjuketabletter men de hjälper inte heller.

Jag hoppas detta släpper snart för jag känner mig less på detta nu.

• Maramina

Kolla med din bm om du därifrån kan få tips på akupunktör. Tydligen kan det hjälpa mot graviditetesillamående. Annars så får du sätta dig och ringa runt till olika för att se om de kan hjälpa.

Svar på tråden Illamående, kräkningar och yrselattacker