• Anonym (Bror)

Tjaffs på grund av pungkulor

I vår familj är det en delikatess att äta får-pungkulor (testiklar). Vi äter det en gång per halvår. Middagrn består av olika rätter och två personer i familjen får alltid äran att äta en pungkula var. Förra gången var det min bror och pappa som fick äta. Denna gång, då vi har middagen på lördag ska jag bjuda in min tjej. Det är första gången hon deltar på denna middag. Egentligen skulle jag och min andra bror äta pungkulorna, enligt den ordning vi går. Men, i och med att min flickvän nu är välkommen på middagen så föreslog jag att jag och min flickvän skulle få äta pungkulorna. Detta klagar min bror på eftersom han anser att det är hans tur. "Hon kan få nästa gång" säger han. Ja men nästa gång blir det mamma och syrrans tur. Och gången efter är det min första bror och pappas tur. Och därefter jag och min andra brorsas tur. När fan ska det bli min flickväns tur?

Vi har ju en bestämd ordning på vems tur det är att få äran att äta. Oavsett vad kommer mönstret att brytas. Jag kan tycka att det vore gästvänligt att låta min flickvän få äran att äta, eftersom det är första gången för henne. Men han envisas.

Vet inte vad jag ska göra? Har jag fel?

• Svar på tråden Tjaffs på grund av pungkulor
  • Anonym (Norra)

Hon är nog glad att slippa.

• IsDimma

Varför ska din bror offra sin kula till din flickvän för. Du kan väl antingen ge henne hela din eller låta henne smaka din, hon kommer förmodligen ändå inte äta upp hela.

• Anonym (Wildrat)

Du kan väl dela din med flickvännen. Eller skaffa fler. Varför har ni bara två när det finns fler att köpa. Köp ett dussin så slipper ni bråka.

• Anonym (fyyy)

som tjej säger jag, låt honom äta
    FY FAN VA SMUTSGT OCH ÄCKLIGT
    skrämm fan inte tjejen!!!!

• Anonym (T)

Varför kan hon inte få halva din?

Eller så kanske hon inte vill äta pung..

• Anonym (Bror)
    Anonym (Wildrat) skrev 2016-01-20 19:57:09 följande:

Du kan väl dela din med flickvännen. Eller skaffa fler. Varför har ni bara två när det finns fler att köpa. Köp ett dussin så slipper ni bråka.

Klart stt vi kan köpa fler. Men, vi har som tradition att alltid köpa två. Och nej, det är mot reglerna att dela. Vi har som princip att alla väntar på sin tur
  • Anonym (S)

Om det ni är en seriös tråd så ser jag ett antal lösningar:

1: bjud flickvännen en annan dag istället.

2: fråga om flickvännen ens vill ha en pungkula

3: köp mer en en testikel. Så dyrt är det inte.

• Anonym (Bror)
    Anonym (fyyy) skrev 2016-01-20 19:57:56 följande:

som tjej säger jag, låt honom äta

FY FAN VA SMUTSGT OCH ÄCKLIGT

skrämm fan inte tjejen!!!!

Smutsigt och äckligt? Har du ens smakat? Du behöver inte uttala dig sådär. Alla människor tycker om olika saker. Kan lova dig stt du hade ätit pungkula om du var fattig och led av hunger
  • Pastella

Om det nu är så att tjejen vill ha en kula och ni bara har två så får du väl ge din till henne. Varför ska brorsan offra sin kula som han väntat på i över ett år?

• SupersurasunkSara

Detta är ju enkelt att lösa. När ni gått 'varvet' runt så det eg blir din pappas och din brors tur igen att äta, så förskjuter ni det hela ett år så att din flickvän får äta den gången. Kanske har någon av dina andra bröder lyckats skaffa sig en partner då så att denne och din flickvän kan äta varsin, annars får din flickvän äta två.

• Anonym (Urrk)

Ger gärna bort mina kulor till den som smaka .. fy fan ...

• Lekonim

Hej TS,

Är du säker på att din tjej vill äta kulan över huvud taget? För avstår hon hellre så löser det sig smidigt.

Du och din bror äter dem, din tjej slipper att uppfattas som otacksam om hon avstår och din bror blir nöjd. Win win för alla.

• Anonym (Bror)
    Lekonim skrev 2016-01-20 21:56:04 följande:

Hej TS,

Är du säker på att din tjej vill äta kulan över huvud taget? För avstår hon hellre så löser det sig smidigt.

Du och din bror äter dem, din tjej slipper att uppfattas som otacksam om hon avstår och din bror blir nöjd. Win win för alla.

Nej jag har inte frågat men jag antar att hon också vill ha.
  • Aniiee

Vill hon testa att äta fårtestiklar så får du helt enkelt avstå din tur för att hon ska få. Sen kan hon säga om hin vill vara med på er tradition eller inte. Vill hon så har ni ett år på er att klämma in henne någonstans. Vill hon inte så är det så.

(Oftast när trådar flyttas till Sandlådan håller jag med om att det är där den hör hemma, men är man gourmet så är fårtestiklar inte så konstigt att äta..... Så jag tror inte att det ligger någon satir över den här tråden.)

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Asirna

Är detta ett skämt? Bråka om får pungkulor?
    Man har då inte hört allt..

Varför kan ni inte bara köpa fler för i år då?
    Eller då har din flickvän redan panik över att äta en pungkula...

• Annelie 76

Löjligt att bara köpa två när alla vill ha. Gör en ny tradition med en var istället.

Svar på tråden Tjaffs på grund av pungkulor