• Titttut

Plötsliga utslag

Någon som har någon koll vad detta skulle kunna vara för utslag?

Vår tvåårige son fick dessa plötsligt imorse och sen har de bara blivit värre.

Var in till sjukhuset men de visste inte vad det var, men dom sa att de inte smittar!!, så vi skulle åka hem och avvakta. Det tog inga prover heller.

Alla vanliga barnsjukdomar uteslöt de i alla fall, även nässelutslag och allergiska reaktioner.

• Svar på tråden Plötsliga utslag
  • Titttut

Ska tillägga att han inte har feber och utslagen kliar inte. Han är däremot grinig och har hosta och är snorig

• Pkb

Jag vet att du sa att du uteslöt det men det ser absolut ut som allergiutslag från parfymerad tvål/Lotion eller sköljmedel. Mina barn har fått sådär flera ggr och det har alltid varit kopplat till att deras moster eller pappa glömt att dom inte tål parfymerad tvål.

• Anna74a

Min treåring hade liknande symptom idag så jag ringde till vårdcentralen.
    Distrikssköterskan sa att det förmodligen är femte sjukan.
    En barnsjukdom jag aldrig hade hört talas om innan.
    En virussjukdom.
    Googla det får du se om det kan stämma.

• mammalovis

Vår dotter fick vara hemma för prickar då det gick vattenkoppor på förskolan i våras. Jag tyckte det var konstigt att det aldrig blev några blåsor och en annan mamma hade haft liknande på sitt barn. På vc trodde de också helt ofarliga prickar p g a virus. Innan första var prickfri fick nästa vattenkoppor och sedan den andra. Vi fick vabba 2,5 veckor av 3 typ. Tack och lov att det var Kristi flygare i den vevan.

Men kolla självklart om ni ändrat något med tvätten.

Svar på tråden Plötsliga utslag