Förskola
Alla som säger förskola efter 2/3år, hur har ni råd? Är ni arbetslösa allihopa eller hur gör ni?
Alla som säger förskola efter 2/3år, hur har ni råd? Är ni arbetslösa allihopa eller hur gör ni?
Vadå förskola efter 2-3 år ?
Jag har både vart arbetslös och arbetande och har alltid haft råd.
Allt handlar om att prioritera sin ekonomi ????
Sen har du även rätt till 15 timmars kostnadsfri förskola för barn under 3 år.
Förstod inte riktigt hur du menade med din text!
MVH 3 barns mamman snart 4 barns mamman
Tog inte ut föräldrapenning under första året, eftersom man inte behöver skydda SGI då. Från fyra månader var vi hemma halvtid båda två så att vi skulle tjäna in lika mycket (eller lite...) lön/pension. Men så har vi hyfsade löner och låga omkostnader :)
Jag har barn födda med två års mellanrum, gått hemma sen andra barnet föddes, varit mammaledig hela tiden, mina dagar räcker i 2 år när man inte tar ut max
Tänkte ni som säger att dom tidigast ska börja på förskolan när barnen är över 2år helst 3år, med 1 barn hur gör ni då?
Vi har fast jobb båda två och dagarna räcker inte så länge?
1,5år visst men sen då? Jobbar bara killen och mamman är hemma utan betalt?
Man snålar med dagarna antar jag
Allt beror väl på men kan väl säkert få dagarna att räcka i tre år om killen ha ett välbetalt jobb.
Mycket spelar in även alla omkostnader
0 dagar första året, så ni lever på en lön helt enkelt
Vi hade nyligen varit studenter och var vana vid att ha 10 000 kr var i inkomst. Båda tog examen och fick 25-30 000 kr var i lön bara året innan vi fick barn. Så för oss var det inte en så stor omställning att gå tillbaka till att leva på bara en lön.
Klart du kan ha barnen hemma om du har fyra ungar, kan ju ha en egen förskola
Vadå förskola efter 2-3 år ?
Jag har både vart arbetslös och arbetande och har alltid haft råd.
Allt handlar om att prioritera sin ekonomi ????
Sen har du även rätt till 15 timmars kostnadsfri förskola för barn under 3 år.
Förstod inte riktigt hur du menade med din text!
MVH 3 barns mamman snart 4 barns mamman
Precis, gäller väl att välja helt enkelt, mindre lyx, semestrar och sämre mat så kan man vara hemma ;)
Vi hade nyligen varit studenter och var vana vid att ha 10 000 kr var i inkomst. Båda tog examen och fick 25-30 000 kr var i lön bara året innan vi fick barn. Så för oss var det inte en så stor omställning att gå tillbaka till att leva på bara en lön.
Klart du kan ha barnen hemma om du har fyra ungar, kan ju ha en egen förskola
Man minskar på utgifterna!
Ettan var 2 år 8 månader när han började på förskolan. Ett halvår senare kom Tvåan som var hemma 2 år och 9 månader.
Fem år efter kom Trean som var hemma 2 år och 5 månader.
Vi tog ut så få föräldradagar som möjligt och har ändå haft dagar kvar till långa semestrar under alla år...
För Trean har vi ffe massor av dagar kvar.
Fattar snarare inte vad folk gör som bränner sina dagar i ett nafs och sedan undrar hur de ska göra...