• jkal

tjejen varit otrogen, hur hantera?

Hejsan

Lite bakgrund:

Har varit tillsammans med min tjej i 2 år.
    Kom på henne varit otrogen med sin arbetskamrat, dem har pussats och hånglat och pratat på sms.

jag konfronterade henne och hon erkände så klart.

jag blev så klart, ledsen, arg, och besviken.
    var en chock så klart. Jag var förvirrad och visste inte vad jag skulle göra. hon stannade ca 2 dagar och vi pratade mycket, vi pratade mycket. Man slutar ju inte älska någon bara sådär.

sen så åkte hon iväg, så vi var ifrån varandra 2 dagar, sen kommer hon tillbaka. vi pratar lite till.

sen så säger vi att det är slut, och hon åker iväg igen. men kommer sen tillbaka ännu en gång.
    Hon säger att hon vill fixa detta och vi bestämmer oss för att fixa det.

Så just nu är vi fortfarande tillsammans, men självklart är inte saker och ting som dem var innan, det går upp och ner.

men så ikväll(några dagar efter att vi bestämt att vi ska försöka fixa det) så säger hon att hon vill gå ut med sin tjej kompis, jag säger som det är att jag inte riktigt uppskattar det just nu, men jag(svag) säger att det är okey.

Vad jag vill ha ut av detta inlägg är att få synpunkter från andra.

Jag känner så klart nånstans där inne att jag bara borde lämna henne.
    Jag fortsätter ju bli sårad utav henne!

Men så klart nånstans att jag är rädd för att jag gör ett misstag.
    Tror också att jag är rädd helt enkelt för att bli ensam.
    Jag har familj jag kan prata med, men inte så många vänner.

Jag vet att jag inte kan vara kvar i detta förhållandet bara för att jag känner att jag behöver närheten.

Är så kluven, vi har ju sagt att vi ska försöka fixa detta. men känner inte att jag får den responsen jag behöver få från henne.
    känns som hon inte respekterar mig längre.

Jag förstår att detta kanske är henens sätt att hantera det på, men det hjälper inte mig.

råd uppskattas!

• Svar på tråden tjejen varit otrogen, hur hantera?
  • Anonym (dumpa)
    mrskreiz skrev 2016-01-25 14:16:10 följande:

Du har en väldigt lustig definition på "knulla" givet TS beskrivning av vad som skett. 

TS: På nätet skriker alla väldigt högt. Livet är inte svart eller vitt. Hitta en lösning som fungerar för DIG. Strunta i högljuddheten och fokusera på vad som är viktigt. I första hand du och därefter hur du värderar din relation. 

Otrohet handlar om så mycket mer än rätt och fel. 

Och du kläcker ur dig alla floskler som finns på alla relationsspalter i diverse blaskor . Du skriver till exempel livet är inte svart eller vitt (favvo floskel muero uno) men missar att allt inte heller är grått. Du fortsätter med ett intetsägande "hitta en lösning som fungerar för dig". ...vafan hjälper det TS? ....hade han haft en lösning som fungerar för honom så hade han väl inte frågat efter råd?

Du borde ägna dig mer åt politiska debatter där man förväntas snacka så mycket skit som möjligt utan att egentligen säga något konkret än åt att kläcka ur dig intetsägande floskler på trådar där konkreta råd är mer värt än intetsägande pladder.
  • jkal

Hej igen.

Vill börja med att säga att förhållandet avslutades idag.

Jag har så klart mått dåligt de senaste två veckorna sen jag fick reda på det.
    Och som jag sa så bestämmde vi oss för att försöka, men det har inte varit lätt.

Jag har tänkt varje dag, att jag inte kommer klara av att i framtiden hantera det hon gjort, det kommer alltid att följa med! Och jag misstänker att hon känt detsamma! 

Jag känner att det är bättre att avsluta det nu, en att dra ut på det och må dåligt!

Har självklart blandade känslor, ledsen, arg.
    Men jag tror att det kommer vara liiiite lättare att gå vidare med vetskapen att vi försökte, men jag insåg att det inte kommer att funka!

Jag har läst igenom alla era svar, var mycket blandade åsikter! Vilket jag uppskattar.

Vill poängtera att inga av era råd påverkade mitt belsut, har läst dem nu i efterhand!
    Jag vet att det väntar en jobbig tid framöver, men vet ju såklart att det kommer bli bättre och bättre för var dag som går.

• OlleSQ

2år är ingen tid och att vara otrogen för att ens relation har blivit tråkig då är knappast trolig. Hon söker uppmärksamhet och uppmuntrar män att ta för sig av henne. Hon kommer inte ändra sig. Så mycket är hon inte värd att du skall fortsätta i sådan relation.

Skall sånt förekomma i en relation så kommer man överrens om det innan.

• Anonym (fakkU)

När ett ex var otrogen så sa jag bara lugnt hejdå.
    Hon var upprörd och hävdade att om jag hade varit otrogen så skulle hon ha gett oss en chans.
    Jag svarade att ja, det lär vi ju aldrig få veta eller hur?
    Då blev hon vansinnig.

• Anonym (Asimovaren)

När du tycker att du behöver lite stöd, skriv här så får du många goda råd.
    Hur reagerade tjejen när du avslutade

• Kirenaj68
    jkal skrev 2016-01-25 19:46:52 följande:

Hej igen.

Vill börja med att säga att förhållandet avslutades idag.

Jag har så klart mått dåligt de senaste två veckorna sen jag fick reda på det.
    Och som jag sa så bestämmde vi oss för att försöka, men det har inte varit lätt.

Jag har tänkt varje dag, att jag inte kommer klara av att i framtiden hantera det hon gjort, det kommer alltid att följa med! Och jag misstänker att hon känt detsamma! 

Jag känner att det är bättre att avsluta det nu, en att dra ut på det och må dåligt!

Har självklart blandade känslor, ledsen, arg.
    Men jag tror att det kommer vara liiiite lättare att gå vidare med vetskapen att vi försökte, men jag insåg att det inte kommer att funka!

Jag har läst igenom alla era svar, var mycket blandade åsikter! Vilket jag uppskattar.

Vill poängtera att inga av era råd påverkade mitt belsut, har läst dem nu i efterhand!
    Jag vet att det väntar en jobbig tid framöver, men vet ju såklart att det kommer bli bättre och bättre för var dag som går.

Ett rätt beslut. Hon vänstrade och när ni försökte att lappa ihop förhållandet visade hon dåligt respons. Med stor sannolikhet hade hon vänstrat igen. Lika bra att fimpa hyrpjäxan.
  • uddakvinna
    jkal skrev 2016-01-24 01:12:59 följande:

Hejsan

Lite bakgrund:

Har varit tillsammans med min tjej i 2 år.

Kom på henne varit otrogen med sin arbetskamrat, dem har pussats och hånglat och pratat på sms.

jag konfronterade henne och hon erkände så klart.

jag blev så klart, ledsen, arg, och besviken.

var en chock så klart. Jag var förvirrad och visste inte vad jag skulle göra. hon stannade ca 2 dagar och vi pratade mycket, vi pratade mycket. Man slutar ju inte älska någon bara sådär.

sen så åkte hon iväg, så vi var ifrån varandra 2 dagar, sen kommer hon tillbaka. vi pratar lite till.

sen så säger vi att det är slut, och hon åker iväg igen. men kommer sen tillbaka ännu en gång.

Hon säger att hon vill fixa detta och vi bestämmer oss för att fixa det.

Så just nu är vi fortfarande tillsammans, men självklart är inte saker och ting som dem var innan, det går upp och ner.

men så ikväll(några dagar efter att vi bestämt att vi ska försöka fixa det) så säger hon att hon vill gå ut med sin tjej kompis, jag säger som det är att jag inte riktigt uppskattar det just nu, men jag(svag) säger att det är okey.

Vad jag vill ha ut av detta inlägg är att få synpunkter från andra.

Jag känner så klart nånstans där inne att jag bara borde lämna henne.

Jag fortsätter ju bli sårad utav henne!

Men så klart nånstans att jag är rädd för att jag gör ett misstag.

Tror också att jag är rädd helt enkelt för att bli ensam.

Jag har familj jag kan prata med, men inte så många vänner.

Jag vet att jag inte kan vara kvar i detta förhållandet bara för att jag känner att jag behöver närheten.

Är så kluven, vi har ju sagt att vi ska försöka fixa detta. men känner inte att jag får den responsen jag behöver få från henne.

känns som hon inte respekterar mig längre.

Jag förstår att detta kanske är henens sätt att hantera det på, men det hjälper inte mig.

råd uppskattas!

Mitt råd.

Dumpa henne skaffa ny
  • John Grön
    Du skriver att du är svag. Där har du det stora problemet. Om du offrar dig själv för att göra henne glad och tycka om dig så har du fått allt om bakfoten. Det är oattraktivt. Det är när du står upp för dig själv, lever ditt eget liv, vågar sätta gränser vad vad du tycker är acceptabelt/oacceptabelt beteende i relationer, vågar uttrycka och stå för din egen åsikt och dina egna känslor som du blir intressant. 

Köp den här boken www.amazon.com/No-More-Mr-Nice-Guy/dp/0762415339 och den här www.amazon.com/Married-Man-Life-Primer-2011/dp/1460981731/ref=sr_1_1&ie=UTF8&qid=1461009769&sr=1-1&keywords=married+men+sex+life+primer

Om du inte sätter igång och börjar jobba för att bli stark så kommer det här hända igen och igen och igen. 
  • logica2

Om ni inte var överens om detta, tycker jag att du skall gratulera henne till att ha utvecklat er relation, så att det nu är tillåtet att leta grönare gräs. Om du dessutom kan behålla ditt lugn, så är det inte *säkert* att hon uppskattar din slutsats.

• SM92

Jag har varit tillsammans med min sambo som även är mamma till våra två barn i nästan 12 år.

Hon sa för ca 5 månader sedan att hon inte har samma känslor för mig längre och att vi borde separera.
    Detta ville jag såklart inte acceptera utan försöka hitta en lösning för att vi ska hitta tillbaka till varandra, 12 år tillsammans med två barn känns som något man inte bara kastar bort sådär.

Vi pratade och bestämde oss för att arbeta aktivt för att få saker att bli bättre.

Efter detta samtalet så har jag med jämna mellanrum pratat med henne hur hon känner, om  vi ska fortsätta vara tillsammans eller inte. Om hon älskar mig eller inte.
    Hon sa att hon ville fortsätta att hon älskade mig och jag tackade nej till lägenheter som jag sökt i samband med att jag fortfarande kände osäkerhet från henne trots att hon enligt henne ville fortsätta.

Jag har haft en del paranoida tankar kring otrohet osv, något som hon lovat mig inte är fallet.

Idag kollade jag igenom hennes telefon, något jag aldrig gjort förut, men har som sagt haft på känn att något inte stämmer.

Då hittar jag borttagna bilder där hon fotat ner mot sitt skrev med trosorna på - bilder som hon inte skickat till mig.

Jag konfronterar henne direkt varpå hon ljuger 5 gånger innan sanningen kommer fram att hon pratat med en annan kille ett tag, ca 1,5 månad.
    Någon anonym chatt där dom inte visat bilder på sitt ansikte samt inte gett ut för mycket information om sig själv.
    Enligt henne så har hon pratat med denna personen endast för hon känner att hon inte kunnat pratat med mig den senaste tiden. (Något inte inte försökt göra)
    Enligt henne har det endast varit ytliga konversationer med en person som va i samma sits som henne - familj, sambo men inte lycklig i sitt förhållande och behövde någon att prata med han med.

Hon skickade denna bilden på sitt skrev till denna killen, men kan inte ge mig ett ordentligt svar på varför hon gjorde det.
    Enligt henne så har dom inte pratat om något sexuellt utan mer om vad som händer i världen samt sina familjer, som sagt ytligt prat.

Hon sa till mig att bilden hon skickade inte kommit fram, men för mig är det principen att hennes ambition var att skicka en sådan typ av bild till en mer eller mindre främling. Någon som hon endast vet namnet på.

Jag har svårt att acceptera "sanningen" där hon påstår att det har gått från ytligt prat till att skicka en sådan typ av bild och vet inte varför hon skickade den.

Har just nu ett krossat hjärta och försöker så gott jag kan acceptera denna verkligheten, även om det svider i hela kroppen.

Någon som varit i liknande sits och kan ge mig lite tips på hur jag kan hantera detta?

Vi har gjort slut och jag letar aktivt lägenhet, barnen vet om detta och verkar tack och lov inte vara helt förkrossade, något dom såklart va till en början.

Svar på tråden tjejen varit otrogen, hur hantera?