• tussan

Plussade i förrgår men har kafiga mensvärkar/drar o spänner

Jag plussade i förrgår och är såklart jätte glad:D men enda sen ca tre veckor tillbax så har jag haft molnande värk till o från,det lixom drar o spänner i äggstockarna,där nere:/ nu efter jag plussat så har de blivit något värre..ena timmen äre som kraftig mensvärk så jag fått tagit alvedon o bara vilat...o nästa stund är det som molnande värk o de drar o spänner där nere elr hur man ska förklara... Är det normalt att det är så ibörjan?????? Är i vecka 6.

Har föru haft en stor cysta på ena äggstocken som dom skulle operera bort men den fösvann o då hade jag liknande värk så fundera på om ja ska ringa gyn o be dom kolla så det inte är nån cysta som spökar igen...

• Svar på tråden Plussade i förrgår men har kafiga mensvärkar/drar o spänner
  • obalanserad

Kan mycket väl vara för att livmodern växer. Hur gammal är du? Man kan ha cystor på äggstockarna och där om när man är gravid.
    Men låter mer som livmodern växer.

• Semlan1988

Jag hade liknande i börjar av min graviditet. Hade ibland så ont att jag inte kunde sova på natten trots att jag tagit panodil.. Låg och svettades och väntade på ett missfall. Men det kom aldrig och nu är jag i vecka 34 :) värken kom och gick hela börjar av graviditeten, t.o.m vecka 15 cirka. Var dock värst första veckan efter plusset.

• tussan

Är 27 å o första barnet... Blev dock gravid förra året men slutade tyvärr i missfall i vecka 10 och en skrapning:( o vad jag mins då när jag blivit gravid så hade jag bara liiite molnande värk nån gång ibland men aldrig såhär som det e nu...

är rädd de kan va missfall på gång men håller tummar o tår att det e som ni säger att livmodern växer :( hade ju såhär ont till o från innan jag plussade så vette tusan va de kan vara...hade en cysta förut med värk till o från som gyn följde upp me ultraljud men den försvann av sig själv sen..

• 13mila

Hej! Grattis till plusset :) förutom att den för med sig mycket glädje så kommer det på köpet också mycket oro... Jag hade mensliknade värk innan plusset och speciellt i de första veckorna... Det är mycket förändringar i kroppen och livmodern börjar växa tidigt och anpassa sig till det som ska komma.

Jag är nu i vecka 20 och har genom alla veckor haft molande värk, som i mitt fall liknar lättare mensvärk. Vissa kvällar och nätter spände det mycket och högg till, trodde flera gånger att det var kört men fick intala mig att det växer och är normalt. Dock är det först som när jag såg bebisen på ultraljud som jag lugnade ner mig, och efter någon dag börjar oron igen...

Hoppas att det går bra för dig!

Svar på tråden Plussade i förrgår men har kafiga mensvärkar/drar o spänner