• Anonym (Förvirrad)

Någon som valt att vara ensam mamma?

Hej
    Jag är gravid i vecka 18 och har på måndag bokat abort men känns som jag inte kommer klara av det.
    Jag känner ju barnet rörelse så oerhört mycket och känns så jobbigt att avsluta dennes liv.
    men samtidigt vet jag inte om jag klarar av alla riskerna som kommer med att behålla barnet och vara ensamstående.
    Pappan har gått vidare med någon annan men kan tänka sig ändå finnas där för barnet.
    Men vet inte om det är det livet jag önskat mig, har liksom alltid drömt om ett stabilt familjeliv och nu sitter jag här och överväger mellan mina drömmar och en oskyldig bebis liv.
    jag är så trött kan inte ta något beslut och är rädd för konsekvenserna av båda besluten.
    kan tillägga att min familj kommer inte finnas där för mig kommer behöva dölja mig från dem och ha barnet lite hemligt.

• Svar på tråden Någon som valt att vara ensam mamma?
  • Anonym (Granne)

Din familj Accepterar inte barnet för du är inte gift?Mina föräldrar hade samma tankesätt.Men dom kunde inte säga nej till deras dotter och barnbarn.I Sverige är det väldigt vanligt att få barn som ogift.Saker och ting kan ändras.Du ska nog inte göra abort,för din familjs skull.Du är vuxen och det är DITT ofödda barn.Ditt liv.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Granne) skrev 2016-01-24 18:01:13 följande:

Din familj Accepterar inte barnet för du är inte gift?Mina föräldrar hade samma tankesätt.Men dom kunde inte säga nej till deras dotter och barnbarn.I Sverige är det väldigt vanligt att få barn som ogift.Saker och ting kan ändras.Du ska nog inte göra abort,för din familjs skull.Du är vuxen och det är DITT ofödda barn.Ditt liv.

men har du ångrat dig för beslutet?
    har du kontakt med pappan och hur reagerade din familj på detta?
    hur gammal är du.
    uppskattar dina svar.
  • Malin 845
    Anonym (Förvirrad) skrev 2016-01-24 17:54:01 följande:
    Men då är det ju bara en fråga du kan ställa till dig själv: vill du ha ansvaret för ett barn? Om vi struntar i vad din familj säger och tycker om det, vad vill du? Klarar du av att föda fram ditt barn nu vid aborten? Är förmodligen det du kommer få göra..

Känner du dig redo för ett barn så är det ju ingen anledning till att genomgå aborten :).
  • Anonym (Förvirrad)
    Malin 845 skrev 2016-01-24 18:07:19 följande:
    Men då är det ju bara en fråga du kan ställa till dig själv: vill du ha ansvaret för ett barn? Om vi struntar i vad din familj säger och tycker om det, vad vill du? Klarar du av att föda fram ditt barn nu vid aborten? Är förmodligen det du kommer få göra..

Känner du dig redo för ett barn så är det ju ingen anledning till att genomgå aborten :).
    Jag vet inte om jag skulle strunta i allt jobbiga så hade jag nog utan att tveka behållt mitt barn jag vet att jag kan ta hand om den men är rädd för konsekvenserna och skulle jag nu göra aborten på måndag så skulle nog mitt psyke inte klara av det jag vet inte vart jag skulle ta mig till.
    Sitter i en extrem knipa och ingen förstår mig.
  • Anonym (Granne)

Dom grät och var chockade när dom fick veta att jag var gravid,så det var svårt för mina föräldrar.Men jag var ihop då med barnets pappa(bodde inte ihop med honom då)så dom tjatade att vi måste gifta oss.Men vi gifte oss inte.Först några år senare.Men eftersom jag var deras dotter,så ville dom inte bryta kontakten.

• Anonym (Lyssna på dig själv)

Har ingen som helst erfarenhet av det du går igenom, vare sig med abort eller med din familj. Ville bara säga att du ska lyssna på vad DU vill, om du gör annat kommer du ångra dig.. Lyssna på ditt hjärta

• Liten ekorre

Kan din familj skada dig eller barnet om du föder det? Isåfall behöver du söka skydd från din familj vare sig du gör abort eller inte.

• Anonym (Stöd)

Har du någon du kan prata med och få stöd i denna svåra sits? Varför är din familj negativ, är det av religiösa orsaker eller? De borde absolut ställa upp för dig nu.

• Granitens

Ta inte ett beslut som du kommer få ångra resten av ditt liv. Det är ditt beslut som vuxen kvinna att ta, inte någon annans. Följ ditt hjärta. Livet ör alldeles för kort för att leva i sorg

• Anonym (Förvirrad)

Inlagd på sjukhuset men fortfarande ingen aning om vad jag ska göra har inte tagit någonting än!

Anonym (Granne) skrev 2016-01-27 21:05:30 följande:

Hur går det TS?

• Anonym (Förvirrad)

Hej det går dåligt ska göra aborten om nån timme och vill inte åka till sjukan vill ha min bebis men är så rädd för konsekvenserna då jag är då ensam:( vad ska jag göra önskar jag var stark nog att fatta ett rätt beslut

Anonym (Granne) skrev 2016-01-27 21:05:30 följande:

Hur går det TS?

• Anonym (Lyssna på dig själv)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2016-02-13 05:32:56 följande:

Hej det går dåligt ska göra aborten om nån timme och vill inte åka till sjukan vill ha min bebis men är så rädd för konsekvenserna då jag är då ensam:( vad ska jag göra önskar jag var stark nog att fatta ett rätt beslut

Jag tycker att det låter som du har fattat ett beslut redan "vill inte åka till sjukan" "vill ha min bebis". Allt annat löser sig, det gör det alltid. Visst kommer det bli jobbigt, men gör inget son du kommer ångra resten av livet
  • Anonym (Granne)

du vill ju ha din bebis.Allt löser sig till slut.

Svar på tråden Någon som valt att vara ensam mamma?