Anonym (Ella) skrev 2016-01-26 19:47:35 följande:
Hur? ska jag kunna länka om media mörkar detta? Du fattar vad jag menar, alltså seriöst. Sitter på nätet och ondgör sig över flyktingars kvinnosyn, men när den som trakasserar och förgriper sig på kvinnor är svensk? Ja då är det så tyst så tyst.
Hej igen Ella!
Ja, jag förstår att det kan vara svårt att hitta en länk men det skadar ju inte att fråga :)
Jag tänkte om du visste lite mera om just detta fall eftersom du verkar ganska så insatt med namn och allt på de inblandade.
Jag håller inte med dig om att det är "tyst så tyst" när svenska män förgriper sig på kvinnor. Jag tycker att det många gånger har skrivits om det i pressen också. Jag tror att många gånger förgriper sig svenska män på kvinnor vilket inte redovisas i media och många gånger förgriper sig utländska män på kvinnor vilket inte heller rapporteras i tidningarna.
En skillnad som dock är tydlig är att media mer och mer slutar med att mörklägga kring utländska mäns förgripande på svenska kvinnor. Det tycker i alla fall jag är ett steg i rätt riktning.