• Anonym (kvinnosyn)

Vidrig kvinnosyn

Varför har ett så stort antal av de unga, ensamkommande män som kommer till Sverige en så fatalt vidrig kvinnosyn, där de tar sig rätten till att sexuellt utnyttja och sedan misshandla de kvinnor som säger ifrån?

Jag tänker på den senaste tiden av nyhetsrapportering där män antastat kvinnor och även misshandlat dem när de sagt ifrån.

Ett exempel:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/svart-att-lagfora-unga-nar-aldern-ar-okand/

• Svar på tråden Vidrig kvinnosyn
  • Dennis2016

Jag hade kunnat ge dig ett svar på detta.
    Tyvärr blir dessa svar censurerade på Familjeliv.

• RosannaVattenkanna

De är vana vid en annan kultur. I deras länder får kvinnor inte ens köra bil. Klart att de tror att lättklädda kvinnor på stan är horse. Kulturkrock, kallas det!

• Lena

Så gör även svenska män/killar men det reagerar ingen över...

• Anonym (?)
    RosannaVattenkanna skrev 2016-01-25 23:02:22 följande:

De är vana vid en annan kultur. I deras länder får kvinnor inte ens köra bil. Klart att de tror att lättklädda kvinnor på stan är horse. Kulturkrock, kallas det!

Hur många av flyktingarna kommer från Saudiarabien egentligen?

Eller har du fler exempel på länder som har en lag som förbjuder kvinnor från att köra bil?
    Vore intressant att veta.
  • Anonym (kvinnosyn)
    Lena skrev 2016-01-25 23:05:53 följande:
    Hej Lena,

Nej, det är nog så att vi reagerar mera kring det som hänt på våra svenska badhus den senaste tiden pga all nyhetsrapportering som ägt rum. Det är tur att liknande nyheter inte mörkas på samma sätt som tidigare, att media vågar bli mer öppna kring vad som sker... eller vad tycker du?
  • Anonym (Ella)
    Anonym (kvinnosyn) skrev 2016-01-26 17:38:07 följande:

Hej Lena,

Nej, det är nog så att vi reagerar mera kring det som hänt på våra svenska badhus den senaste tiden pga all nyhetsrapportering som ägt rum. Det är tur att liknande nyheter inte mörkas på samma sätt som tidigare, att media vågar bli mer öppna kring vad som sker... eller vad tycker du?

Och när Peter och Johannes kallade Alice för hora och slet av henne bikiniöverdelen på Eriksdalsbadet, var var rubrikerna?
  • Anonym (kvinnosyn)
    Anonym (Ella) skrev 2016-01-26 17:46:16 följande:
    Och när Peter och Johannes kallade Alice för hora och slet av henne bikiniöverdelen på Eriksdalsbadet, var var rubrikerna?
     Hej Ella,

Det har jag helt missat! När hände detta? Jag googlade namnen på de inblandande + Eriksdalsbadet, men fick ingen träff.

Snälla, berätta mera vad som hände.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (kvinnosyn) skrev 2016-01-26 17:51:18 följande:

Hej Ella,

Det har jag helt missat! När hände detta? Jag googlade namnen på de inblandande + Eriksdalsbadet, men fick ingen träff.

Snälla, berätta mera vad som hände.

Det hände för några veckor sedan. Varför mörkar media det här? Var är alla som försvarar kvinnor mot flyktingars kvinnosyn? Erkänn att ni skiter i kvinnorna om förövaren är svensk. Det är inte av omtanke om kvinnor ni driver det här, det är bara ännu en liten pinne i er främlingsfientliga agenda. Äcklig dubbelmoral, det är vad det är.
  • Anonym (kvinnosyn)
    Anonym (Ella) skrev 2016-01-26 18:40:15 följande:
    Det hände för några veckor sedan. Varför mörkar media det här? Var är alla som försvarar kvinnor mot flyktingars kvinnosyn? Erkänn att ni skiter i kvinnorna om förövaren är svensk. Det är inte av omtanke om kvinnor ni driver det här, det är bara ännu en liten pinne i er främlingsfientliga agenda. Äcklig dubbelmoral, det är vad det är.
    Hej Ella,

Fy va otrevligt! Jag har inget bra svar alls på varför media mörkat denna incident. Kände de inblandade varandra?
    Går det att få tag på en artikel någonstans för att läsa mer om detta? Länka gärna om möjligt.

Jag förstår inte vad du menar med "vad är alla som försvarar kvinnor mot flyktingars kvinnosyn". Kan du förklara hur du menar?

• Anonym (Ella)
    Anonym (kvinnosyn) skrev 2016-01-26 18:46:00 följande:

Hej Ella,

Fy va otrevligt! Jag har inget bra svar alls på varför media mörkat denna incident. Kände de inblandade varandra?

Går det att få tag på en artikel någonstans för att läsa mer om detta? Länka gärna om möjligt.

Jag förstår inte vad du menar med "vad är alla som försvarar kvinnor mot flyktingars kvinnosyn". Kan du förklara hur du menar?

Hur? ska jag kunna länka om media mörkar detta? Du fattar vad jag menar, alltså seriöst. Sitter på nätet och ondgör sig över flyktingars kvinnosyn, men när den som trakasserar och förgriper sig på kvinnor är svensk? Ja då är det så tyst så tyst.
  • Anonym (kvinnosyn)
    Anonym (Ella) skrev 2016-01-26 19:47:35 följande:
    Hur? ska jag kunna länka om media mörkar detta? Du fattar vad jag menar, alltså seriöst. Sitter på nätet och ondgör sig över flyktingars kvinnosyn, men när den som trakasserar och förgriper sig på kvinnor är svensk? Ja då är det så tyst så tyst.
    Hej igen Ella!

Ja, jag förstår att det kan vara svårt att hitta en länk men det skadar ju inte att fråga :)
    Jag tänkte om du visste lite mera om just detta fall eftersom du verkar ganska så insatt med namn och allt på de inblandade.

Jag håller inte med dig om att det är "tyst så tyst" när svenska män förgriper sig på kvinnor. Jag tycker att det många gånger har skrivits om det i pressen också. Jag tror att många gånger förgriper sig svenska män på kvinnor vilket inte redovisas i media och många gånger förgriper sig utländska män på kvinnor vilket inte heller rapporteras i tidningarna.

En skillnad som dock är tydlig är att media mer och mer slutar med att mörklägga kring utländska mäns förgripande på svenska kvinnor. Det tycker i alla fall jag är ett steg i rätt riktning.
  • Dennis2016

En källa brukar ju vara bra att ha....vad jag har läst så är väl samtliga rapporter från badhusen samstämmiga i vilka det är som utför trakasserierna på badhusen.
    Och de har ju exploderat senaste månaderna enligt dessa badvakter.

Om det finns något undantag så vill jag också påpeka att det häromdagen ju var ett mord som begicks av en kvinna. Jag tror inte några män därmed säger att det är fel att peka ut att det är män som framförallt begår mord.

Ibland tror jag tjejer är lite naiva och hellre skyller på rasism när man vill skydda sin flickvän, fru eller dotter genom att ta upp debatten.
    För den som inte märkt det ännu....det är vi svenskar som är brottsoffer, hur kan det vara rasism att skriva om problemet ?
    Nu vågar ju till och med polisen säga att det är katastrof !

• Sarakechi
    Lena skrev 2016-01-25 23:05:53 följande:

Är det så svårt att hålla sig till ämnet? Alltid någon som ska grina "Men svenskar göööööör faaaaaktiskt såååååå ocksåååååå"....
Svar på tråden Vidrig kvinnosyn