• Miaomiao

Barn nr 4 eller inte?

Hej tjejer! Jag har tre barn - födda 07, 08 och 15. Det är exakt ett år emellan första två och det var så vi planerade och bara körde på. Tanken var ju att de skulle ha varandra att leka med, och det är verkligen så nu - de är bästa vänner fast det var ju såklart tufft i början när de var riktigt små. Och nu fick de en lillebror som är 2 månader gammal nu. Nu har jag börjat fundera om vi borde skaffa ett syskon till vår lille. Fördelar: härligt med fler, minstingen kommer att få någon att leka med, boende och pengar-mässigt är det lugnt. Nackdelar: jag hade ju velat gå tillbaka till jobbet snart och jobba på min karriär... 

Jag är 37 år gammal.

Åsikter? Finns det någon i liknande situation?

Kan tilläga att jag tror att min man är lite sugen fast vi har inte pratat om det. Ibland har jag en känsla att han förutsätter att vi ska skaffa en till eftersom vi skaffade två barn tätt första gången. Jag har dock inte pratat med honom än eftersom jag vill sortera ut mina tankar först (vilket inte är så lätt när man precis fått ett barn, men alla hormoner osv). 

• Svar på tråden Barn nr 4 eller inte?
  • Tussilago6

Jag och min sambo planerar för vårt första gemensamma barn, men det blir i så fall mitt sjätte! Mina barn är 14, 13, tvillingar på 9 och en 5åring.

Jag hade också tätt mellan mina två första, sen gick det några år och sedan fick jag tvillingar. Jag tycker det har varit jättekul att få barnen "två och två", alltid nån att leka med och sen när dom blir större så är det större chans att dom ägnar sig åt samma aktiviteter! Stooor fördel i stora familjer! ????

Jag har alltid haft ett jättestort bebis-sug, det går liksom bara aldrig över! Så såklart hejar jag för att du ska köra på med en nummer 4!

• Miaomiao
    Tussilago6 skrev 2016-01-27 12:48:41 följande:

Jag är förresten 34 och vi tänkte starta bebisverkstan i typ maj!

Så roligt att ni har bestämt er! 
    Och du har verkligen kunnat uppleva hur det är att ha barn tätt och inte. Jag tycker också att det är himla smidigt när de kan gå på samma aktiviteter tillsammans - roligare för dem och enklare för föräldrarna.
  • Tussilago6

Ja det känns himla kul! Jag vill helst sätta igång på en gång men får respektera sambons önskemål, han har velat vänta och vänta och nu vill han att det ska bli 2017 så... Om ni skulle skaffa en fyra, tänker du då att det ska bli nu på direkten?

• Miaomiao
    Tussilago6 skrev 2016-01-27 13:17:57 följande:

Ja det känns himla kul! Jag vill helst sätta igång på en gång men får respektera sambons önskemål, han har velat vänta och vänta och nu vill han att det ska bli 2017 så... Om ni skulle skaffa en fyra, tänker du då att det ska bli nu på direkten?

Ja, det ska helst bli på direkten. Helst hinna i 2016 :) 
  • mammamattefru

09, 13, 15 och väntar nummer fyra i augusti.

Det enda är väl att vi behöver en större bil ????????

• Miaomiao
    mammamattefru skrev 2016-01-27 13:45:04 följande:

09, 13, 15 och väntar nummer fyra i augusti.

Det enda är väl att vi behöver en större bil ????????

så härligt! Bil är väl ett litet problem, bara att köpa en större. Vi har ingen bil alls och det funkar hur bra som helst. 
  • mammamattefru

skönt att slippa säger jag bara! :D Vi har två mil till närmsta buss, så bil är illa tvunget. (Tyvärr)

Svar på tråden Barn nr 4 eller inte?