• The one in Blue

hjälp mig iPad-djungeln

Funderar på att köpa en iPad till mig själv i födelsedagspresent (haha) och funderar på vilken modell jag ska satsa på. PRO är nog rätt utesluten så det står mellan Air eller Air 2. Någon inbiten Apple-nörd som kan förklara de grundläggande skillnaderna mellan dessa två?

Tack på förhand!

Tag er i akt, ty här kommer PK-maffian
  • Svar på tråden hjälp mig iPad-djungeln
  • Percevale

Den största skillnaden är att air 2 har en bättre processor (man kan säga att den "tänker snabbare") och att den har rätt mycket bättre kamera. Om du inte vill spela avancerade spel, jobba i riktigt stora dokument eller använda den till att fota med kan du gott köpa air 1 och den kommer duga bra.

• The one in Blue
    Percevale skrev 2016-01-27 20:12:07 följande:

Den största skillnaden är att air 2 har en bättre processor (man kan säga att den "tänker snabbare") och att den har rätt mycket bättre kamera. Om du inte vill spela avancerade spel, jobba i riktigt stora dokument eller använda den till att fota med kan du gott köpa air 1 och den kommer duga bra.

Tack! Kort och koncist och lätt att förstå. Men jag tänker på det här med att vanliga Air "bara" har 32 GB lagringsutrymme. Får en verkligen plats med några filmer åt dottern, några filmer åt mig, lite vanliga appar och en del spel?
  • Percevale

Spel gjorda för ipad är inga problem, men film tar lite mer plats om ni vill ha många. Men om ni ändå mest ska använda den när ni är uppkopplade så kan ni använda Netflix, Viaplay, Svtplay eller någon annan filmtjänst där du inte behöver ladda ner filmerna för att kolla på dem :)

• The one in Blue
    Percevale skrev 2016-01-27 20:51:09 följande:

Spel gjorda för ipad är inga problem, men film tar lite mer plats om ni vill ha många. Men om ni ändå mest ska använda den när ni är uppkopplade så kan ni använda Netflix, Viaplay, Svtplay eller någon annan filmtjänst där du inte behöver ladda ner filmerna för att kolla på dem :)

Laddar mest ned. Hur mänga filmer ca ryms på 32 GB?
  • Percevale
    The one in Blue skrev 2016-01-27 21:41:54 följande:

Beror tyvärr helt på kvalitet. Köper man filmer via apple så brukar en film vara 1-3 gb kanske, men man kan ju ladda ner fulversioner i sämre kvalitet som tar mindre plats.
  • Aniiee
    The one in Blue skrev 2016-01-27 21:41:54 följande:
    Ca 28 720-filmer, eller ca 50 serieavsnitt.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
Svar på tråden hjälp mig iPad-djungeln