• Villbligravid11

Vill inte äta

Vår minsting vill knappt äta något. O han måste ha något att leka med för annars tar han inget. Finns det flera sån har det lika dant. Vad ska man göra åt detta???

• Svar på tråden Vill inte äta
  • Maddi

Vi alla har ju olika uppfattningar, men när min va liten och ville ha leksak när han åt så fick han de. De är inte lika viktigt när dom blir äldre att få i sig mat och kan få vänja av dom att man inte har leksak när man äter och det har gått bra för oss.

• Carolinek89
    Vår son som är 1,5 år är sån, vill alltid ha leksak när man matar. Han är så rastlös av sig och tycker det är jättetråkigt att bli matad. Jag låter honom ha leksak när han vill ser det inte som ett problem så länge han äter. 

Däremot så försöker jag låta honom äta själv rätt mycket och då har han ju annat att göra med händerna, så iaf för vår del så försvinner ju behovet av en leksak av sig själv ;) 
  • mariaheterjag

Vår 1 åring äter också bara med leksaker när han blir matad. Men jag har upptäckt att det går bättre när jag matar med bitar än pure, då kan jag också ta direkt med fingrarna och stoppa i hans mun och det gillar han bättre än skeden.

Men han äter det mesta själv nu och då funkar det utan leksak.

• egalité

Vi har haft stora bekymmer med detta. Slutade med att han i princip behövde bygga ett slott av klossar för att äta en liten sked. Har nu lagt om hans måltider så han är rejält hungrig o det har faktiskt hjälpt!

Svar på tråden Vill inte äta