• Dorthe

Starta hjälporganisation

Jag vill starta en hjälporganisation/biståndsorganisation och är säker på att det finns fler människor därute som går i samma tankar. Till en början har jag tänkt göra det på fritiden men jag hoppas kunna arbeta med det i långa loppet. Jag kan inte släppa tanken på att arbeta med något som gör nytta för utsatta människor.

Vill gärna hitta någon i Malmö med omnejd som har samma dröm. Hur hittar jag dessa personer? Förslag?

• Svar på tråden Starta hjälporganisation
  • Dorthe

Om jag hittar något passande skulle jag gärna söka den tjänsten men jag skulle hellre starta något som är ett eget projekt utifrån egen motivation och mål. Jag har tidigare jobbat för en mindre hjälporganisation (som nu är avslutad enligt plan) och där kunde jag vara med och styra, komma med förslag och sätta upp mål för vad vi skulle åstadkomma. Men visste, jag är inte sen att hoppa på något större om jag hittar det.

• Fredrik1970

Hej!
    Jag går i samma tankar faktiskt och ser du bor i Malmö, jag bor utanför i Höllviken och tänkt ett tag på detta.
    Hur går det sen du gjorde ditt inlägg?
    Med vänliga hälsningar
    Fredrik

• lindawestlin

hej
    jag går i samma tankar som du har kommit i kontakt med enb del intressanta personer i uganda och vi är intresserade av att starta upp en skola för föräldralösa barn i en liten by där.

är det något som låter intressant för dig får du gärna höra av dig till mig.  mvh linda

Svar på tråden Starta hjälporganisation