• tussan

Ultraljud idag vecka 7-8 men INGET FOSTER syndes!!!

Bokade tid för ultraljud idag för jag haft konstigt ont länge...typ som molnande kraftigt mensvärk till o från.... Jag hade sån värk för några år sen när ja hade en jätte cysta som växte på min ena äggstock så blev orolig att den hade kommit tebax men de kunde även va livmodern som streta o drog pga av graviditeten sa barnmorskan när jag ringde o ville koööa mej... Enligt barnmorskan e ja gravid i vecka 7-8.... men idag när ultraljudet gjordes så hitta hon ingen gravilitet elr nå hjärta som slog. Gravilitet testet visade starkt plis samt blodprovet högt innehåll av gravid hormoner elr va man säger.

Blev sedan iväg skickad till gyn akuten o undersökt där men dom hitta heller inget.......o dom dom verkade inte kuna se nå på äggledarna heller...inte var dom såg iaf :( va lite svårt o se sa dom.

Dom trodde de va tre saker:(

antigen har de dött i magen o de e missfall på gång men har inte bödit elr haft konsyoga flytningar elr sådär ont...

elr så trodde dom att graviditeten satt sig fel o växer på äggledaren!???? Utomhavenskap elr va kallas de!????? Men har ju inte ont elr blöder...

.. de tredje kunde va en mkt tidig graviditet o de va därför man inte såg nån bebis men mensen började 7dec ju:/ o blodprovet visa ganska högt gravid hormon så kan de inte va en tidig gravilitet utan nåt som gått snett ???? de var vad dom sa.....

Så nu ligger ja hemma o skulle vila o ta de lugnt o får ja blödningar elr ont ska ja åka åka in akut:/ annars ska ja in efter helgen på nytt ultraljud o nytt blodprov för o se om gravid hormonet stigit elr sjunkit :/

Ush e så ledsen. Nån som haft nån såm där Utomhavenskap graviditet ?? :/ de va de dom trodde men ej helt säkra:(

• Svar på tråden Ultraljud idag vecka 7-8 men INGET FOSTER syndes!!!
  • tussan

Halloj alla :)

Kan ju bara säga att usch vad jag skäms haha,har nu fått svar på varför de blivit såhär struligt:/ jag hittade en till mens i min andra kalender..jag hade inte alls min sista mens den 7e dec utan hade en till som slutade i början av januari o de förklarar varför provena visade som dom gjorde o varför man inte sätt nå på ultraljudet.. o läkarna trodde jag hade början till missfall elr avstannad gravilitet och även att fostret skulle växa nån annanstans o jag var tvungen o ta bort de:/ hade sista menden i början av januari så är i vecka 6+1 idag:D

Var på sjukhuset idag och fick träffa läkare o gynläkare,fick lämna lite blodprover o så ultraljud...och vad ser man där:D en liten böna med ett tickande hjärta!!;D

så nu är allt precis som det ska och fifan vad bra de känns jag som varit så orolig att de va nå fel i början:/

• 0lsson89
    tussan skrev 2016-02-09 23:08:06 följande:

Halloj alla :)

Kan ju bara säga att usch vad jag skäms haha,har nu fått svar på varför de blivit såhär struligt:/ jag hittade en till mens i min andra kalender..jag hade inte alls min sista mens den 7e dec utan hade en till som slutade i början av januari o de förklarar varför provena visade som dom gjorde o varför man inte sätt nå på ultraljudet.. o läkarna trodde jag hade början till missfall elr avstannad gravilitet och även att fostret skulle växa nån annanstans o jag var tvungen o ta bort de:/ hade sista menden i början av januari så är i vecka 6+1 idag:D

Var på sjukhuset idag och fick träffa läkare o gynläkare,fick lämna lite blodprover o så ultraljud...och vad ser man där:D en liten böna med ett tickande hjärta!!;D

så nu är allt precis som det ska och fifan vad bra de känns jag som varit så orolig att de va nå fel i början:/

Haha men åhhh vilken fin historia det blev tillslut!! :D 

GRATTIS!

MA 151223 - v.6+2
  • Anonym (F.d. kämpande)

Grattis! Så fin historia det blev till slut. Lycka till med graviditeten.

• tussan

Mm jodå de slutade bra iaf än sålänge haha men va jag skämdes idag när jag sa att jag hittade en till mens i min andra kalender,som jag inte kollat i förns här om dagen:P phuuuuu;D

• 0lsson89
    tussan skrev 2016-02-09 23:31:20 följande:

Mm jodå de slutade bra iaf än sålänge haha men va jag skämdes idag när jag sa att jag hittade en till mens i min andra kalender,som jag inte kollat i förns här om dagen:P phuuuuu;D

Du måste ha ganska lindrig mens när du till o me kan glömma den så! Skrattande så härligt att det slutade väl. Njut nu! :)
    MA 151223 - v.6+2
  • tussan

Haha jag brukar JÄMT skriva upp min mens i min mobil kalender men hade missat sista mensen o skriva upp där..hade ist skrivit upp den i min pappers kalender..den som jag aldrig kollar annars men här om dagen kollade jag den o de är jag glad för haha..

• Misszandra
    tussan skrev 2016-02-09 23:53:42 följande:

Haha jag brukar JÄMT skriva upp min mens i min mobil kalender men hade missat sista mensen o skriva upp där..hade ist skrivit upp den i min pappers kalender..den som jag aldrig kollar annars men här om dagen kollade jag den o de är jag glad för haha..

Har följt dig lite på avstånd för jag ville veta om allt slutade bra, verkligen skönt att det gjorde de så nu säger jag grattis och lycka till! :)
  • tussan

Tack snälla alla:) nu slutade lyckligtvis bra tack vare att ja hitta en till mens i kalendern som förklarade allt...fyfan min oro jag hade där ett tag när läkaren sa att nåt är fel...den går inte o beskriva...

• Man1981

Tänk på att sjukvården räknar i veckor och dagar, det de kallar 6 v + X d är detsamma som många kallar sjunde veckan. Dessutom är det vanligt att befruktningen och/eller tiden när de befruktade ägget fäster i livmodern är senare än föräldrarna tror. Vi sökte vård för extremt graviditetsillamående i vad vi trodde var början av vecka 7 (ca 6 v + 1 d). Det enda gynekologen såg var en tom hinnsäck och hon misstänkte att graviditeten hade avstannat. Knappt en vecka senare var vi tillbaka på sjukhuset och såg då ett foster med tydliga hjärtslag. Det daterades till 6 v + 1 d, alltså knappt en vecka tidigare än hade räknat ut själva.

Svar på tråden Ultraljud idag vecka 7-8 men INGET FOSTER syndes!!!