• RobzMarley

influensa hög feber som inte går ner

Är gravid i vecka 24. Troligen fått influensa. Ont i hela kroppen, huvudet nacken. Torr hosta. Hög feber.

Hur hög feber är okej? Jag får 40, tar alvedon. Efter 1,5-2h har den sjunkit till 35,5-39. Efter tre fyra timmar kommer frossan tillbaka.

Lång kö till sjukvårdsupplysningen så provar här så länge.

• Svar på tråden influensa hög feber som inte går ner
  • RobzMarley
    Snövits skrev 2016-01-30 23:20:52 följande:

Men du är väl vaccinerad??

Nej, blev aldrig erbjuden det. Och frågade men då var det sent tyckte dem
  • RobzMarley
    Snövits skrev 2016-01-30 23:35:04 följande:

Det är inte bra med så hög feber.

Nä jag vet det som oroar mig. När alvedonen slutar verka blir jag helt borta får sån frossa.

Kom fram nu. Fick prata med en som inte var särskilt trevlig. Hon tyckte det var jättebra att alvedonen fick febern att gå ner så pass mkt. Och att jag skulle ta en kall dusch. Så länge jag inte hade blödningar eller värkar var det ingen fara.
  • Callo
    RobzMarley skrev 2016-01-30 23:29:20 följande:

Blev inte heller erbjuden vaccination. Frågade om det själv, och fick förra veckan i v 25. Mycket märkligt.

Men till din issue. Bm sa till mig att om man får influensa som gravid kan det hålla i 4 veckor, och barnet har en grads högre temperatur än vi.

Förstår att du blir orolig när du mår så dåligt. För att vara på den säkra sidan hade jag ringt för en second opinion. Både till kvinnokliniken och 1177.

Krya på dig!
  • zupermorsan

quote=76287023][quote-nick]RobzMarley skrev 2016-01-30 23:29:20 följande:[/quote-nick]

[/quote]

När frågade du på vc eftersom dom så att det var för sent? Jag vaccinerade mig för 2 veckor sen. Dom vaccinera ju gratis hela februari ut. Kan tycka att du borde ha kollat med din bm om vc vägrat vaccinera dig!

Svar på tråden influensa hög feber som inte går ner