Hjälp! Hur ont får det göra?
Gravid med första barnet i vecka 23+2
Vaknade härom natten med att det sträckte till i ena sidan av livmodern när jag vände mig om. Har förstått att det är normalt att det tillfälligt gör ont då. Det onda satt dock kvar i en och en halv dag istället för att försvinna efter nån minut..
Nu har det lagt med sig men jag har fått ont av och till i båda sidorna av magen istället. "Smärtan" har kommit och gått lite och känns ungefär som en muskelsträckning. Inte kramp, men något som stretar, drar och spänner och fysisk aktivitet känns jobbigt..
Det onda kan utlösas av att jag tex är på toa och gör nr 2 eller så.. (Är inte förstoppad)
Och jag tycker det är ett allmänt obehag i livmoderområdet. När jag vänder mig om på natten så känns det som om jag måste göra det försiktigt..
Skulle inte beskriva allt detta som en outhärdlig smärta utan snarare en lätt smärta, ett obehag av varierande grad...
Samtidigt så har jag en svag molande "växtvärk" i nedre delen av livmodern....
Är det normalt? Ska man tolka det som att livmodern växer för fullt? Känns det såhär för alla? Upplever att alla andra går omkring och inte känner av sin mage alls??