• The one in Blue

Ni som selar med lite äldre barn

Hej,

Jag har en 1-åring på strax över 10 kg. Vi selade mycket i somras och använde då en Ergobaby Original. Jag hat också testat sjal men tycker att det är lite knöligt att knyta. Jag skulle dock vilja ha en lite modernare sele och skulle dessutom vilja kunna bära dottern framåt. Jag har tittat på Babybjörn One men där är maxvikten på utåtvänt läge 12 kg vilket känns lite lågt. Jag tycker om att sela och vill göra det ett tag. Finns det nån annan sele med utåtvänt läge med högre maxvikt? Hur är det med Ergobaby 360? Mer?

Tag er i akt, ty här kommer PK-maffian
  • Svar på tråden Ni som selar med lite äldre barn
  • Flickan och kråkan

Du ska ju titta på en toddler-modell och inte de du nämner i ditt inlägg. Kika på Tula och Wompat. Med dem kan du bära ett barn på flera år utan problem.

• Flickan och kråkan

Och spontant....nej, man bär inte så stora barn framåtvänt på mage. Man har dem på ryggen och då bärs de ändå framåt.

• Miew

Jag har manduca, har utan problem kunnat bära tills de varit långt över 3 år. Äldsta dottern bar jag när hon var 6 på skara sommarland när hon gjorde illa foten. Det var inte alls jobbigt i den selen. Den tror jag är upp till 20kg...

• Flickan och kråkan
    Miew skrev 2016-01-31 19:45:45 följande:

Jag har manduca, har utan problem kunnat bära tills de varit långt över 3 år. Äldsta dottern bar jag när hon var 6 på skara sommarland när hon gjorde illa foten. Det var inte alls jobbigt i den selen. Den tror jag är upp till 20kg...

Problemet är ju att den som de flesta andra har ganska smal sittyta om man tänker större barn. Sambon har burit alla tre i manduca så kanonsele, men inte en sele jag skulle köpa när barnet passerat året....och dessutom har en ergo hemma.
  • Kewlan

Jag bär treåringen i tula toddler :) Funkar toppen. Ergobaby växte han ur vid 1,5. Absolut inte viktmässigt, men på längden.

• häxjakt

Kan rekommendera wompat toddler mycket varmt.
    Vi har en half wrap conversion och den är guld. Mjuk och följsam. Lätt att bära på både rygg och mage. 
    Man kan bära på höften också men det har vi inte testat.
    Jag bär med axelremmarna i kors och maken bär med dom "som vanligt".

Sen så gör det ju inte ont att man kan beställa en "custom" och få den som man vill.

De är lite dyrare men begagnatmarknaden är bra och man kan sälja dem för nära inköpspris.

Svar på tråden Ni som selar med lite äldre barn