• SweetJune

Sunwing alcudia beach/sunwing Sandy bay/Sunwing Bangtao beach

Hej! Planerar resa med vår 2-åring och undrar vad ni tycker om Sunwing Alcudia beach/Sunwing Sandy bay beach Cypern/Bangtao beach? Viktigt med strand, pool, mat. När ska man åka efter sommaren så att det är behagligt för sonen och att det inte är för varmt (de första två)?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Sunwing alcudia beach/sunwing Sandy bay/Sunwing Bangtao beach
  • Jordgubbarochmjölk

Jag har varit på hotellet i alcudia, däremot under lågsäsong i mars så kanske inte kan svara på dina frågor. Däremot trivdes jag bra där, fin strandpromenad och många matställen när man gick in mot "stan". Vill man laga mat hemma på hotellet så finns Lidl några minuters promenad från hotellet.

• annieh897

Jag har bott på hotellet i Alcudia och trivts jättebra. Perfekt läge. Det är oftast dom varmast i juli och augusti, så vill ni undvika den värsta hettan skulle jag satsa på att åka i juni eller början av september. Det kan funka även tidigare och senare, men då är vädret mer ostadigt.

• Duckan

Jag har inte bott på något av hotellen, men en tanke på vägen är att jag skulle föredra Mallorca för ett korta ner flygresan. 
    Vad gäller värmen är det så olika vad de klarar av, men juli är väl ingen höjdare ur den aspekten.

Svar på tråden Sunwing alcudia beach/sunwing Sandy bay/Sunwing Bangtao beach