• Sötnosaren90

Hur lång tid ska det ta?? ????

Första barnet tog 15 månader att bli gravid med. Nu har det gått 15 månader till med försök till syskon. Hur lång tid tog det för er att bli gravida (gärna ni som det tagit lång tid för får gärna svara, med ingen hjälp då alltså)?

• Svar på tråden Hur lång tid ska det ta?? ????
  • Pimpinellan

Jag har tyvärr inte lyckats alls, men vet en som försökte 10 år med första-utan hjälp- och sen blev gravid spontant när det barnet endast var 4 månader!  Glad 

• Fjäril kär

tre år tog det innan jag blev gravid. 

Två år utan utredning,  sen gick jag och fick diagnosen PCO och fick hormoner utskriven för att stimulera ägglossning.   Blev sjuk av hormmonerna och la ner hela verkstaden totalt för det gick helt enkelt inte.  Jag gav upp.   Det gick nästan ett år till sen lyckades jag på egen hand bli gravid till sist ändå. 

• Sötnosaren90
    Pimpinellan skrev 2016-02-01 16:12:05 följande:

Jag har tyvärr inte lyckats alls, men vet en som försökte 10 år med första-utan hjälp- och sen blev gravid spontant när det barnet endast var 4 månader!  Glad 

Wow! Det var lång tid!
  • Sötnosaren90
    Fjäril kär skrev 2016-02-01 17:48:31 följande:

tre år tog det innan jag blev gravid. 

Två år utan utredning,  sen gick jag och fick diagnosen PCO och fick hormoner utskriven för att stimulera ägglossning.   Blev sjuk av hormmonerna och la ner hela verkstaden totalt för det gick helt enkelt inte.  Jag gav upp.   Det gick nästan ett år till sen lyckades jag på egen hand bli gravid till sist ändå. 

Både frustrerande och jobbigt! Vad roligt att ni lyckades till slut!
  • Hjärtefröjd

Vårt första barn tog sex år (och försök med pergo/inseminationen/IVF/diverse läkemedel). Andra barnet blev till utan att vi ens börjar försöka.

• Sötnosaren90
    Hjärtefröjd skrev 2016-02-01 18:11:29 följande:

Vårt första barn tog sex år (och försök med pergo/inseminationen/IVF/diverse läkemedel). Andra barnet blev till utan att vi ens börjar försöka.

Oj, så långt tid! Roligt att ni lyckades två gånger till slut! Ni ger mig hopp! ????
  • Asdfrewq

Hej! Jag har läst ditt inlägg och kände att jag kanske kan hjälpa er. Jag har ett sett med Clearblue advanced fertililetsmonitor som jag ska göra mig av med. Ingår monitorn, 40 ägglossningsstickor och 2 gravtest. Är det något du kan vara intresserad av så hör av dig!

• maajsan80
    Första barnet gick på första försöket och andra jobbar vi på, vi har försökt i ett år. Jag är 35 år så börjar känna att tiden rinner ivägRynkar på näsan, fått ett missfall och har bara en äggledare. Vi kämpar på och har precis börjat en utredning. 
  • Lowika

Första barnet tog ett år. Någon månad till och vi hade kontaktat vården.

2an tog "kryss-i-taket" bara 5 månader.

3an är... en... oooops ????

Svar på tråden Hur lång tid ska det ta?? ????