• Stephanie1

havandeskapsförgiftning men blev hemskickad

Ni kanske kan hjälpa mig med lite vettig svar. Över ca en veckas tid har de följt mig ca varannan var tredje dag och sett hur mitt blodtryck gått från 120/55 (är lågtryckare) till idag 150/95. Proteinet i urinet har legat på Ca 2+ men idag låg även de på högsta 4+ . Min barnmorska från mamma Mia skickade mig i taxi till SöS och sa att ja bör ringa min sambo. Väl på SöS kollade de barnets hjärtljud och sa att de va fint. Mina blodprover va fina men urinet va desamma samt blodtrycket va högt. Mina symptomer är extremt trött , flimmer för ögonen som kommer och går, väldigt ont i fötterna , och illamående. De skickade Hem mig och sa att ja skulle ringa om de blev Värre. Varför väntar de? Är i v38 nu. Vill inte bli allt för sjuk . Va skulle nu gjort ?

• Svar på tråden havandeskapsförgiftning men blev hemskickad
  • Fikonträd

Dvs: flimret kommer inte och går; det är KONSTANT! Dina fötter värker inte lite, du kan inte stå på de! Du mår inte lite illa, - du kräktes FYRA GÅNGER hemma!

• Minza83

Men herregud ts! Jag blev igångsatt med de värdena! Du bör genast åka till ett annat sjukhus! Omedelbart!!!!

• Minza83

PS, Alltså du riskerar att dö, likaså bebisen! Hoppas du redan har åkt in till ett annat sjukhus.

• Stephanie1

Oj efter att ha läst era svar blir jag genast orolig ???? ska åka in imorgon och försöka igen. Tyvärr är jag Typern som inte ifrågasätter och nästan underdriver istället för att överdriva men ska verkligen försöka få dem att lyssna på mig. Tack för era svar!! ????

• nuharjagbytt

Men barnet var ok och blodtrycket var ok. Efter att ha läst på 1177 känns det som det är helt ok att avvakta då. Ta det lugnt TS och låt dem inte skrämma upp dig. Du känner bäst själv om det är för illa. Men när du är hos läkare är det viktigt att inte underdriva problemen. Det är jätte bra om bebisen kan vara kvar lite till.

• Stephanie1

Nä blodtrycket va högt enligt dem. 130/95 - 150/95. Men eftersom blodprover va bra så ville de avvakta lite och bad mig åka in om ja mår sämre. Berättade dock alla symptomer men hade inte Ont när de tryckte i mellangärdet eller i huvudet. Alla andra symptomer dock.

• nuharjagbytt
    Stephanie1 skrev 2016-02-01 22:44:12 följande:

Nä blodtrycket va högt enligt dem. 130/95 - 150/95. Men eftersom blodprover va bra så ville de avvakta lite och bad mig åka in om ja mår sämre. Berättade dock alla symptomer men hade inte Ont när de tryckte i mellangärdet eller i huvudet. Alla andra symptomer dock.

Är nog för trött trodde jag skrev blodprovet. Men avvakta om du inte känner dig sämre. Läs gärna på 1177 och bilda dig en egen uppfattning om vad som är ok.
  • Snart lycklig

Jag fick göra akut KS med de värdena och de symptomen. Det var i vecka 34+3. Allt gick bra med vår älskade gosse. Åk in!!!! Ring till annat sjukhus/förlossning. Jag förlöstes på Karolinska.

• Minza83
    Stephanie1 skrev 2016-02-01 22:10:18 följande:

Oj efter att ha läst era svar blir jag genast orolig ???? ska åka in imorgon och försöka igen. Tyvärr är jag Typern som inte ifrågasätter och nästan underdriver istället för att överdriva men ska verkligen försöka få dem att lyssna på mig. Tack för era svar!! ????

Hur har det gått??
  • Stephanie1

Hej! Tack för alla ers råd och tips! Vi åkte in på morgonen. Läkaren gjorde en undersökning och UL och sa att hon mådde bra och hade gott om fostervatten samt att hjärtkurvan va bra. Eftersom ja fortfarande mådde dåligt och hade högt blodtryck som 3+ i urinet så insisterade min sambo på ett speciellt UL där de ser tillförseln från navelsträngen. Hon förklarade att de inte behövdes och vikten av att fortsätta graviditeten. Efter lite tjat och efter att vi förklarat att bebisen vart extra lugn samt att detta är kanske vår enda chans till ett biologiskt barn då hon blev till på 4e ivf försöker så bokade hon in en tid efter lunch så vi skulle Kunna slappna av. På de UL märkte dem att hon inte hade mkt fostervatten kvar, hon va 35% procent för liten och vi fick redan på att de blir ett akut kejsarsnitt för att få ut henne. Eftersom läkaren innan skickat mig på lunch så fick vi vänta några timmarn innan de kunde snitta mig då man helst inte ska ha ätit. Efter en halvt dramatisk operation ligger vi nu här med vår lilla dottern som kanske behöver va kvar då hon är ganska liten. Väger strax över 2 kilo i vecka 37+4. Ja vill inte tänka på vad som kunde hänt om vi inte stod på oss och utan era tips!! Så tack!!! Verkligen.

• Minza83

Åh men fy fasen!' Hade jag varit dig hade jag anmält dem!! Hur kan de vara så ignoranta?! :O

BRA att ni stod på er och tjatade!! Och Grattis till lilla sötnosen! <3

• Mammatillmimmy

Jag fick oxå gå hem med liknande värden. Endast tätare kontroller hos bm. Blev inte igångsatt förens mitt blodtryck låg på 180/120, och då var jag riktigt jävla dålig. Gick hemma i två veckor med 140-150/95 och +3 i urin.

• Snart lycklig

Grattis till flickan och så bra att ni stod på er. Vår gosse vägde 2308 gr när han föddes i v 34+3 och allt har bara gått bra.

Svar på tråden havandeskapsförgiftning men blev hemskickad