• Anonym (Konstigt)

Konstigaste bröllopet någonsin

Vilket är det konstigaste bröllopet du varit på? Ni för rabbla upp alla möjliga händelser ni kommer på.

Det konstigaste bröllopet jag varit på är det jag var på i lördags. Brudparet bestämde sig för att busa med oss gäster på ett myclet märkligt sätt. Under vissa stol-överdrag hade de placerat in pruttnissse i syfte stt skämma ut vissa gäster. Vissa gäster drabbades av elektriska stötar av besticken. De hade tydligen bytt ut vissa bestick mot såna här el-bestick i syfte att skrämma upp vissa gäster. De hade hängt låtsassoindlar i damtoaletten och någon stackars kvinna hade en plasorm under sin stol, något hon skrämdes skiten av. När vi skulle säga hejdå till brudparet så tog brudgummen på sig en plasthand så när man skakade hand med honom så låtsnade handen i syfte att vi gäster skulle bli rädda.

Inget av detta uppskattades av någon gäst.

Mycket märkligt bröllop. Vad tror ni syftet var med dessa konstiga bus?

• Svar på tråden Konstigaste bröllopet någonsin
  • Semesterfamiljen
    Anonym (Konstigt) skrev 2016-02-02 13:53:09 följande:

Hahaha. Förlåt. Men var bruden en tönt? Eller en sån här brud som gillar natur och naturvetenskap, kossor osv osv. En tjej som brukar ha ryggsäck, galonbyxor osv.? Känns som att det enbart är såna brudar som är kapabla att gå hem om de är förkylda. "Nä nu ska jag hem och sova för jag är förkyld"

Ot men måste man vara en tönt för man gillar natur och naturvetenskap? Och kossor och ryggsäck?

Dessutom skulle jag tro att det är tvärtom i så fall; de tjejer som gillar naturvetenskap är seriösa och målinriktade och låter nog sällan en förkylning stoppa deras planer.
  • Sarakechi

Var på ett bröllop för ett par år sedan, där några av gästerna drack rätt så mycket för mycket, de stod på gräsmattan och hängde ut snoppen o kissade, samtidigt som de hade en korv med bröd mellan alla fingrar.. Det låter som nåt ihopdiktat, men det var sant, jag skämdes och var jävligt glad över att det inte var mitt bröllop..
    Jag blev dessutom magsjuk efter denna cirkusen...

• nevermind
    Anonym (Visa snoppe) skrev 2016-02-02 12:51:03 följande:

Min kompis bröllop. Där brudparet lät sin då 4 åriga son stå på stolen under middagen med nerdragna byxor och pekade på gästerna med snoppen. "Men han är bara ett barn" var deras förklaring på detta beteende. Jag och alla andra gäster tyckte dock det beteendet var väldigt opassande och att föräldrarna skulle stoppat pojken från start.

MEN GUD!!! Vissa föräldrar alltså. Hur tänker dom??
  • MissNastrax

Var som ateist på ett väldigt kristet bröllop som hölls i Sverige, prästen var norrman och vigseln hölls på engelska med en fransk tolk för ena sidan av herrskapet.. var rätt vanligt lite mer fri religöst tills han sa "let us pray" och hela församlingen förutom jag ställde sig upp och skrek ut sina böner på diverse olika språk och jag fick en skratt attack och låg i krykobänken... väldigt olämpligt av mig men kunde inte låta bli.

Sen till middagen var det typ teater som brudparets närmsta vänner agerade i, gestaltade brudparet med massa internskämt.. 98% av gästerna fattade ingenting och skruvade besvärat på sig.

• Tribute

Min mor var på ett bröllop som bekanta till dem höll i som jag skrattade åt då jag hörde om det.

Temat var western. Brud och brudgum kom ridande på westernhästar och båda hade cowboyhatt (det var detta jag skrattade åt eftersom det lät så tacky att ha vilda västern-bröllop i Sverige). De gifte sig utomhus.

På festen blev både brud och brudgum drängfulla. Bruden började gråta över att mannen var fyllearg och han ropade åt henne att om det inte passade kunde hon dra åt helvete. Gästerna fick trösta bruden medan brudgummen fortsatte dricka. Romantiskt.

• Semesterfamiljen
    Tribute skrev 2016-02-04 10:28:02 följande:

Min mor var på ett bröllop som bekanta till dem höll i som jag skrattade åt då jag hörde om det.

Temat var western. Brud och brudgum kom ridande på westernhästar och båda hade cowboyhatt (det var detta jag skrattade åt eftersom det lät så tacky att ha vilda västern-bröllop i Sverige). De gifte sig utomhus.

På festen blev både brud och brudgum drängfulla. Bruden började gråta över att mannen var fyllearg och han ropade åt henne att om det inte passade kunde hon dra åt helvete. Gästerna fick trösta bruden medan brudgummen fortsatte dricka. Romantiskt.

Fy fan, vad tragiskt! Men kul att läsa om :-P
  • LillaLoppi
    Tribute skrev 2016-02-04 10:28:02 följande:

Det sista lät tragiskt, ja. Men att svenskar väljer att ha ett western-bröllop i Sverige är väl helt okej? Jag känner ett amerikanskt par som valde att ha en hednisk ceremoni i USA, à la viking-style. - Är det också "tacky"?
  • frökenelisabeth
    Fjäril kär skrev 2016-02-02 13:32:52 följande:

Det bröllop en väninna hade där polare till brudgummen som överraskning hade hyrt in gogodansare till middagen.. Det uppskattade inte gästerna...

Denna historian rör visserligen inget bröllop, men jag har varit med på en 18-årsfest (en av min mans släktingar), där 18-åringens mamma hade hyrt in en strippa. Hon berättade nöjt efteråt att hon fått betala 500 kr extra för att tjejen skulle näcka helt. 

Kändes VERKLIGEN skumt. Fanns ju både barn och pensionärer med på festen liksom.... 
  • Semesterfamiljen
    frökenelisabeth skrev 2016-02-04 10:56:58 följande:

Denna historian rör visserligen inget bröllop, men jag har varit med på en 18-årsfest (en av min mans släktingar), där 18-åringens mamma hade hyrt in en strippa. Hon berättade nöjt efteråt att hon fått betala 500 kr extra för att tjejen skulle näcka helt. 

Kändes VERKLIGEN skumt. Fanns ju både barn och pensionärer med på festen liksom.... 

Anonym (Visa snoppe) skrev 2016-02-02 12:51:03 följande:

Min kompis bröllop. Där brudparet lät sin då 4 åriga son stå på stolen under middagen med nerdragna byxor och pekade på gästerna med snoppen. "Men han är bara ett barn" var deras förklaring på detta beteende. Jag och alla andra gäster tyckte dock det beteendet var väldigt opassande och att föräldrarna skulle stoppat pojken från start.

Men vad är det för problem med en del föräldrar?
  • nevermind
    frökenelisabeth skrev 2016-02-04 10:56:58 följande:

Den pojken kan ju inte ha fått lära sig att ha en bra kvinnosyn...
  • Yoker

Jag har bara varit på ett enda bröllop i mitt 25-åriga liv, och det var nog ett helt vanligt bröllop. Roligt att läsa era galna historier, dock. :)

• Duckan

Har inte varit på ett enda konstigt bröllop, men jag kan säga att två av dem har varit rätt stela tillställningar.
    På det ena var brudens sida lite kyrklig medan brudgummens (jag m fl) är lite raj-raj. Middagen var knäpptyst och så fortsatte kvällen till de kyrkliga gått hem och vår släkt drog igång baren och karaoken.
    Det andra var ungefär samma sak. Brudparet gick och la sig vid midnatt. DJ´n spelade för tomt dansgolv så när som på mig, brudens syster och en annan släkting.
    Jag är van vid att bröllop är roliga, festliga tillställningar med dans natten lång. Har inte mycket till övers för tristess.

• Coccolina
    Anonym (Konstigt) skrev 2016-02-02 13:53:09 följande:
    Hahaha. Förlåt. Men var bruden en tönt? Eller en sån här brud som gillar natur och naturvetenskap, kossor osv osv. En tjej som brukar ha ryggsäck, galonbyxor osv.? Känns som att det enbart är såna brudar som är kapabla att gå hem om de är förkylda. "Nä nu ska jag hem och sova för jag är förkyld"

1) man är väl inte tönt för att man gillar naturen?

2) de som hänger mycket i naturen blir mer sällan sjuka, men brukar också vara de som tar sig samman bäst när de väl är sjuka och kämpa på oavsett

3) Det stod ju faktiskt inte att hon blivit förkyld... Hon kanske fick ett allvarligt migränanfall?? En vän till mig gick hem på sitt bröllop för hon fick ett missfall.... Inte direkt på party humör då.....

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina

Jag har bara varit på tre bröllop. Ett som tonåring när min farbror gifte om sig, bara närmsta släkten och ganska stelt då det var upprört för att han lämnade sin första fru...

Nästa var italienskt sommarbröllop. Helt underbart och magiskt, tills strax efter ceremonin när det kom in ett oväder. Hagel stora som golfbollar, vi gäster klarade oss ganska så bra för vi tog skydd i tältet där det serverades förfriskningar. Men brudparet var iväg och tog kort och bruden blev täckt av blåmärken. Sen var det tänkt att vi skulle suttit på en terrass med ett lätt tak över... men de hängde upp plast och vindskydd runt om... Dessvärre regnade det mer och mer och var riktigt storm!! Vilket bruden bröt ihop över och var helt förstörd... Vi gäster hade det däremot jätte trevligt även om man fick flytta undan ibland för att inte blöt :-P

Tredje bröllopet var borgerligt. Gick ganska så snabbt. Sen åkte brudparet hem till brudgummen och åt middag bara familjen, dagen efter så tog bruden på sig brudklänningen igen och bjöd in alla vänner på bröllops fika Lite ovanligt men en smart ekonomisk lösning!  

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Konstigaste bröllopet någonsin