• MKE

Helammar och vill gärna ha syskon

Jag undrar över era bästa tips för att bli gravid snabbt igen efter förlossning? Min bebis är 7 veckor, jag helammar.

Kan man hitta en eventuell ägglossning med ägglossningstest eller hur gjorde ni? Alla tips är välkomna:)

• Svar på tråden Helammar och vill gärna ha syskon
  • BCH52

Bästa sättet att bli gravid snabbt igen är att sluta amma. Nu vill du säkert inte det, men man kan inte alltid få både och.

Ett råd som gamla barnmorskor gav till kvinnor tidigare var att man ska ha en minst en sommar då man inte är gravid eller ammar mellan varje barn. Gammal kvinnokunskså som är värd att beakta.

Men ägglossningstest bör kunna fånga din första ägglossning och vissa av oss får ägglossning och mens även under tiden man ammar. Fråga din mamma hur det var för henne, inte otroligt att det är lika för dig.

• MKE

Ja precis, att sluta amma är inte ett allternativ, men tack. Jag är adopterad så kan tyvärr inte det. Men får testa med test då kanske ????????

• Cliin

Prova med test. Att amma är absolut inte ett garanterat preventivmedel. Så du kan bli gravid trots att du ammar.

• TindraVilma

Jag helammade men fick första mensen efter 7v..sen tog det 3 mån innan den blev någorlunda regelbunden. Är så olika hur snabbt den kommer tillbaka.

Svar på tråden Helammar och vill gärna ha syskon