Är Sasha ett fint namn ?
Vad tycker ni om namnet Sasha ? Vi själva tycker att det är ett fint namn som funkar på både tjejer och killar ( kanske mer killnamn). Vill veta vad andra har för åsikter om namnet ?
Vad tycker ni om namnet Sasha ? Vi själva tycker att det är ett fint namn som funkar på både tjejer och killar ( kanske mer killnamn). Vill veta vad andra har för åsikter om namnet ?
Tänker bara på Sasha Grey. Har aldrig träffat någon som heter det och hade ingen aning om var det kom ifrån. Alltid lär man sig något nytt!
Gillar inte namnet alls. Men har ni utländska rötter är det helt ok. Könsneutralt.
Ja , vi skulle aldrig döpa barnet till Johan,Sixten,Vilmer,Oscar eller något typiskt "svenskt" . Namnet Alexis och Nicolas tycker vi också om,men just nu är det Sasha som vi är mest förtjusta i .
Tycker det är wt. Vet två tjejer som heter det o båda är rökande, supande socfall utan framtid. Därför kopplar jag inte namnet till något bra.
Nä, Sasha är ett respektingivande killnamn. Kriminella kretsar, busgäng, småbrottsling. Maffia. Olika grader av samma sak. Klingar bra på en man med lite attityd.
Typ sista namnet jag skulle döpt min guldfisk till.
Trodde direkt att det var ett flicknamn.
Tycker väl det är ok men känns väldigt tyskt. Som svenskt namn tycker jag inte det är så fint.
"Hanna" kommer för övrigt inte från Johanna, utan från ett hebreiskt namn "Channah", så ni kan sluta ha det som exempel...
Jag tycker att Sacha är riktigt fult, låter som ett hundnamn. Jag gillar inte unisexnamn överlag.
Sasha är jättefint. Ser det främst som ett mans-namn eftersom min morfar hette Sasha (eller ja Alexander egentligen). har även haft en chef (man) som hetat Sasha (som första namn, alltså inte Alexander). Jag har länge tänkt att om jag fått en pojke skulle han få heta Sasha.
Som flicknamn vet jag inte om jag tycker det är lika fint.
Tack alla för era svar ni andra som tittar in får gärna fortsätta och rösta
Tänker på en pojke/man med ryskt påbrå. Vet dock att det är könsneutralt.
Tänker på en pojke/man med ryskt påbrå. Vet dock att det är könsneutralt.