Ska jag behålla eller göra abort
Hej alla fina människor där ute
Jag behöver era tankar på hur ni skulle göra om ni va i min sitts.
Jag och min man är 30 år har 2 barn, precis köp hus. Han har fast jobb med bra lön. Jag pluggar upp gymnasiet och har gjort det ett tag nu då jag har varvat plugg och mammaledighet sen 2012. Barnen är föda 2012 och 2014
Vi tänkte inte skaffa något mer barn nu, men olyckan va framme och jag blev gravid. Är nu i v 5 och är beräknad den 6/10-16 och tankarna går upp och ner. Jag är ganska rädd om vi kommer klara av att ha 3 barn. Va kommer familjerna säga, jag har ju inget jobb och har inte haft det sen 2011. Vill ju ut i arbetslivet nu. Men ska det spela in ifall vi ska göra abort eller ej? Blir ledsen av att tänka på att ta bort det men blir rädd av tänken att behålla det, som jag sa ovan, va ska folk säga, tycka, klarar vi av 3 barn? Har bokat in ett möte på sjukhuset där dom ska göra ultraljud och prata ifall vi ska göra abort. Men att se den lilla på ett ultraljud, jag kommer aldrig kunna genomgå en abort då. Min man stöttar mig i vad jag väljer och han är lika kluven som ja. Så känns som valet är mitt ifall vi ska förandra familjen för alltid.
Vad skulle ni göra i mitt läge? Tacksam för ärliga svar.