Någon som vet???
Ska berätta lite kort: har nu gjort 3 ivf behandlingar.
Varje behandling har resulterat i flera befruktade ägg , men varken första eller andra gången kunde något frysas in. Har fått återföring av ett ägg båda gångerna!
Nu denna sista gången : fick ut 16 ägg varav 12 var mogna & hela 9 blev befruktade.
I fredags när jag skulle ha återföring pratade vi bla om att återföra 2 ägg , dock säger min läkare att det inte direkt ökar chanserna , utan enbart ökar chanserna för tvilling graviditet! Jag lyssnar såklart på en överläkare , men sa också åt honom : jag vill ju hellre ha tvillingar än inga barn alls.
Han förstod det men sa åt mig att jag hade flera så fina ägg som han mer eller mindre garanterade kommer klara sig till frysen. Fine tänkte jag & min sambo, vi återför enbart ett då!
Idag får jag hem det där jävla brevet rent ut sagt: inget har klarat sig av dem de odlat på! Så inga till frysen.
Min fråga är nu: hade det varit större chans att återföra två? Eller det är skit samma eftersom de ändå ej var av bra kvalitet?
Jag ber till högre makter att mitt är ett GULDÄGG & att den 13/2 får jag ett positivt gravtest! <3