Vilka är nackdelarna med separerade föräldrar
Vårt barn är 1,5 år. Jag undrar vad ni upplever som nackdelar med att ha separerade föräldrar, både utifrån barnet och föräldrarna.
Vårt barn är 1,5 år. Jag undrar vad ni upplever som nackdelar med att ha separerade föräldrar, både utifrån barnet och föräldrarna.
Om föräldrarna inte kommer överens och kan vistas på samma plats finns det ett stort problem.
Så länge man kan samarbeta och inte vara barnslig och omogen i förhållande till den andre föräldern och en eventuell ny partner så borde det gå bra. Blir barnets bästa alltid satt i första rum borde det fungera bra ändå.
Jag utgår ifrån barnets syn. Hade själv separerade föräldrar när jag var liten och jag skulle säga att allt är till nackdel iaf för barnet. Men kan man samarbeta och ha god relation till varandra alltså föräldrarna så kan Det ju kanske funka lite bättre.
Menar du separerade föräldrar där båda träffar barnet?
Det beror ju på hur föräldrarna är när de är tillsammans. Tror inte att barn mår bra av att leva med föräldrar som ständigt bråkar eller kanske inte alls visar något som helst intresse för varandra. Då tror jag att det är bättre med en seperation.
Seperation är ju inget drömläge men tror att det finns värre saker att utsätta barn för.