Hur löser vi problemet med alla singelmän i Sverige?
Något förslag?
Något förslag?
Jag tror att moderaternas förslag (om eller snarare när det blir verklighet) kommer att lösa en del av problemet. Detta eftersom en förkrossande majoritet av emigranterna är män och de få kvinnor som har kommit begår (enligt vad jag tror) mycket färre brott.
"Redan brott som har ett straffvärde på mellan 6 och 12 månaders fängelse ska kunna leda till utvisning"
www.aftonbladet.se/debatt/article22246029.ab
Jag tror att moderaternas förslag (om eller snarare när det blir verklighet) kommer att lösa en del av problemet. Detta eftersom en förkrossande majoritet av emigranterna är män och de få kvinnor som har kommit begår (enligt vad jag tror) mycket färre brott.
"Redan brott som har ett straffvärde på mellan 6 och 12 månaders fängelse ska kunna leda till utvisning"
www.aftonbladet.se/debatt/article22246029.ab
Det beror på vad problemet är. Men utan att vara någon expert så misstänker jag att våldsbrott är klart överrepresenterat i tätbefolkade områden. Tjuvjakt, hembränning och dieselsmuggling - troligtvis inte.
Du menar att en förkrossande majoritet av flyktingarna begår brott?
Jag lämnar gärna högerextrema falanger utanför ifall något ska diskuteras seriöst (om det nu inte är högerextrema falanger som ska diskuteras). Förstår att du inte är helt seriös men argumenterar emot lite ändå.
Att sprida den manliga befolkningen över glesbefolkade oråden skulle säkerligen minska våldsbrotten, men sannolikt öka på andra problem. Arbetslöshet, ohälsa och annat.
Tittar man förbi de mest rabiata flyktingmotståndarna så finns det ju faktiskt en kärna i den här pudeln. Forstätter flyktingströmmen att påminna om hur den sett ut de senaste åren så kommer det bli en ganska stor könsobalans i Sverige. Det kan mycket väl ge negativa konsekvenser även om vi inte vet riktigt vilka ännu.
Lösnigar finns ju, så det är lite märkligt (eller kanske ändå inte) att i princip ingen disskuterar dessa. Vi kan öppna upp anhöriginvandringen. Vi kan kvotera vilka flyktingar vi tar emot (vilket väl redan börjats göra med kvotflyktingarna?). Finns säkert flrer lösningar.
Ohälsan av att, som överskottsmän, bli utspridda över större yta torde vara lägre än ohälsan av att springa omkring och vara kriminell. Och på vilket sätt skulle anhöriginvandring (dvs importfruar) öka hälsan hos de kvinnor som skall viga sitt liv åt att leva med och lära dessa potentiellt kriminella överskottsmän hyfs och ge dem mening i livet? Det känns som ett oerhört stort ansvar att lägga på en flyktingkvinna.
Anhöriginvandring är väl inte per definition importfruar? Det kan väl lika gärna handla om systrar, bröder, mammor och pappor?
Det beror väl på vad anhöriginvandringen består av? Eller så förstår jag inte riktigt vad du menar. Om anhöriginvandringen gör att invandringen närmar sig 50/50 vad gäller kön så påverkar det i alla fall signifikativt. Eller?
Kanada tar emot flyktingar - men inte ensamma syriska män
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6309454
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6309454
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...