jag håller på att gå under
Hej!
Jag kanske är inne på helt fel forum men vet faktiskt inte vart jag ska vända mig alls, och jag behöver lite hjälp, tips bara.
för va 1,5 år sedan dog min mamma i en bilolycka. Min pappa överlevde men jag förlorade honom egentligen lika mycket.
Jag sköter det mesta och tar hand om mina syskon, Alla mina syskon är stora men jag är så lik våran mamma att alla kommer till mig. Jag blir den nya spindeln i nätet, eller vad man kan säga. Jag blev deras substitut och det tog jag på mig medvetet.
sen ca 6 månader efter mamma så dog ytterligare en väldigt god vän, hon var ett slags substitut för mig.
och nu ytterligare dog en vän helt plötsligt.
Alla bara dör och jag vet inte vad jag ska göra med all sorg, allt ansvar och krav på att fortsätta leva livet.
Jag dricker ganska mycket alkohol och tar till andra preparat ibland och jag vet att jag borde sluta dricka men jag kan inte.
och jag vet inte vart jag ska vända mig och jag kan inte prata med mina vänner. jag är så rädd för att bli deprimerad eller att allt bara kommer på en gång och jag kanske blir galen.
hur överlever man sorgen till och börja med?