• amandawic

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i feb/mars 2016

Någon/några som planerar IVF i feb/mars 2016 och som vill följas åt? 

Jag och min sambo ska strax börja vårt andra försök på ST Görans i Stockholm. Inväntar bara mensen så ska vi börja med sprutorna igen.

Vårt förra försök gick inte jättebra, bara 2st äggblåsor som växte till sig, 1 ägg vid ÄP och ingen graviditet...
    Nu är Puregon-dosen höjd från 125 till 300 så nu SKA det gå vägen!

Hade varit kul att få kontakt med någon/några som gör samma resa :) 

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i feb/mars 2016
  • irrbloss_83
    babyplans skrev 2017-12-08 12:18:46 följande:
    Men tjejer! Vet ni vad? Men hjälp av letrozol är jag återigen gravid. 3+6 idag så det är väldigt tidigt så håll tummarna!!
    Åh, så roligt! Ska hålla alla tummar jag har för att det går vägen nu! Hoppas, hoppas verkligen :) 
  • babyplans
    irrbloss_83 skrev 2017-12-12 18:52:00 följande:

Åh, så roligt! Ska hålla alla tummar jag har för att det går vägen nu! Hoppas, hoppas verkligen :) 

Tack irrloss! So far so good. Inga blödningar.

Clearblue slog om till 2-3 veckor idag o symtomen knallar på. 4 januari blir de vul
  • babyplans

Jaha... så sitter man här igen. Vecka 5+2 idag, började blöda igår

Ingen som vill undersöka mej ännu. Får vänta till 4/1...

• Popetot
    babyplans skrev 2017-12-18 12:38:46 följande:

Jaha... så sitter man här igen. Vecka 5+2 idag, började blöda igår

Ingen som vill undersöka mej ännu. Får vänta till 4/1...

MEN! varför kan du inte få ha det bra någon gång? Vem har du pratat med? Rmc eller gynakuten?
  • babyplans
    Popetot skrev 2017-12-18 13:49:11 följande:

MEN! varför kan du inte få ha det bra någon gång? Vem har du pratat med? Rmc eller gynakuten?

Ja du popetot, de undrar jag me!

Inte rmc då detta inte e graviditet efter ivf.... jag har varit i kontakt med akuten, jouren och idag barnmorskan men ingen vill kolla mig.

Dom säger att det är för tidigt för ultraljud o blodprov känner dom väl bara inte för att lägga pengar på antar jag
  • babyplans

Tog ett nytt digitalt grav test.... vecko indikatorn har börjat gå tillbaka så missfallet är ett faktum!

• Popetot
    babyplans skrev 2017-12-18 15:39:17 följande:

Ja du popetot, de undrar jag me!

Inte rmc då detta inte e graviditet efter ivf.... jag har varit i kontakt med akuten, jouren och idag barnmorskan men ingen vill kolla mig.

Dom säger att det är för tidigt för ultraljud o blodprov känner dom väl bara inte för att lägga pengar på antar jag

Ååh kära du, vad värdelöst! Är blödningarna som dina tidigare missfall eller har du något hopp. Jag minns inte, vet msn vad som orsaksr missfallen? Stor kram till dig.
  • babyplans
    Popetot skrev 2017-12-18 16:36:55 följande:

Ååh kära du, vad värdelöst! Är blödningarna som dina tidigare missfall eller har du något hopp. Jag minns inte, vet msn vad som orsaksr missfallen? Stor kram till dig.

Ja de e de. Runt samma tid o börjar likadant.

Nej men har inte hittat vad som orsakar de så jag vet faktiskt ingenting.

Tack för omtanken!

Kram
  • irrbloss_83
    babyplans skrev 2017-12-18 16:45:38 följande:
    Ja de e de. Runt samma tid o börjar likadant.

Nej men har inte hittat vad som orsakar de så jag vet faktiskt ingenting.
    Tack för omtanken!

Kram
    Åh, fina vännen, vad ledsen jag blir för er skull! Och vad tråkigt att vården sätter sig på tvären. Förstår ju att de ändå inte kan "göra" nåt, men för vetskapens skull kan de ju ändå hjälpa till lite, tycker man. 

Stora kramar i alla fall!
  • babyplans
    irrbloss_83 skrev 2017-12-21 16:46:03 följande:

Åh, fina vännen, vad ledsen jag blir för er skull! Och vad tråkigt att vården sätter sig på tvären. Förstår ju att de ändå inte kan "göra" nåt, men för vetskapens skull kan de ju ändå hjälpa till lite, tycker man. 

Stora kramar i alla fall!

Det var du lite då jag me kände, att dom kunde tänka på vad det gör känslomässigt att vänta flera veckor på konstaterande...

Men nu har jag blivit 100% säker ändå. Veckoindikatorn går neråt istället för uppåt. Symtomen e som borta, blödningarna har kommit igång mer idag och jag har börjat få ont i magen så visst e de över denna gången me!

Tack för omtanken!
  • irrbloss_83
    babyplans skrev 2017-12-21 20:28:06 följande:
    Det var du lite då jag me kände, att dom kunde tänka på vad det gör känslomässigt att vänta flera veckor på konstaterande...
    Men nu har jag blivit 100% säker ändå. Veckoindikatorn går neråt istället för uppåt. Symtomen e som borta, blödningarna har kommit igång mer idag och jag har börjat få ont i magen så visst e de över denna gången me!

Tack för omtanken!
    Usch, jag blir också besviken fast det inte drabbar mig personligen. 

Hoppas ni har kunnat ha en okej jul ändå. Har ni fler försök planerade?
  • babyplans
    irrbloss_83 skrev 2017-12-25 18:00:49 följande:

Usch, jag blir också besviken fast det inte drabbar mig personligen. 

Hoppas ni har kunnat ha en okej jul ändå. Har ni fler försök planerade?

Ja de kändes lite tungt ett tag men Ja, vardagen har kickat in igen. Sambon vill fortfarande inte mer ivf så jag ska be om ytterligare kur med letrozol så får vi hålla tummarna för De!

Jag har jobbat hela julen så för mig va de lugnt, gubben firade me sig familj...

Hoppas nu me haft en härlig jul!
  • irrbloss_83
    babyplans skrev 2017-12-27 23:54:02 följande:
    Ja de kändes lite tungt ett tag men Ja, vardagen har kickat in igen. Sambon vill fortfarande inte mer ivf så jag ska be om ytterligare kur med letrozol så får vi hålla tummarna för De!

Jag har jobbat hela julen så för mig va de lugnt, gubben firade me sig familj...
    Hoppas nu me haft en härlig jul!
    Förstår det. Det är ju ändå bra på nåt vis att det verkar funka med Letrozol... Men hur var det, hade du fått nån utredning av varför ni så ofta drabbas av missfall? Minns att du hade en skiljevägg, men efter det då?

Trist att behöva jobba. Jag är fortfarande föräldraledig med plutten (som är ett helt år, jag vet att alla säger det, men det är verkligen helt galet hur fort tiden går) så vi har myst mycket hela familjen med lite släkt och sådär. Lugnt och skönt :) 
  • babyplans
    irrbloss_83 skrev 2017-12-30 13:14:40 följande:

Förstår det. Det är ju ändå bra på nåt vis att det verkar funka med Letrozol... Men hur var det, hade du fått nån utredning av varför ni så ofta drabbas av missfall? Minns att du hade en skiljevägg, men efter det då?

Trist att behöva jobba. Jag är fortfarande föräldraledig med plutten (som är ett helt år, jag vet att alla säger det, men det är verkligen helt galet hur fort tiden går) så vi har myst mycket hela familjen med lite släkt och sådär. Lugnt och skönt :) 

Nej men har kvar tiden jag fick för vul 4/1 så jag ska prata med läkaren då om detta och även be om fler omgångar med letrozol!

Visst går det fort när man ser barnen, jag har syskonbarn och hänger inte alls med i svängarna! Eller om jag hittar på mina djur! Jag fick ta bort min ena hund för 1 månad sen, han blev nästan 12 år. 12 liksom!? I mitt huvud va han nästan valp fortfarande... och min andra som jag har kvar blir snart 11 med samma princip!!

Hoppas ni har fått en mysig start på nya året!

Gott nytt år till er Alla!
  • irrbloss_83
    babyplans skrev 2018-01-01 01:24:15 följande:
    Nej men har kvar tiden jag fick för vul 4/1 så jag ska prata med läkaren då om detta och även be om fler omgångar med letrozol!

Visst går det fort när man ser barnen, jag har syskonbarn och hänger inte alls med i svängarna! Eller om jag hittar på mina djur! Jag fick ta bort min ena hund för 1 månad sen, han blev nästan 12 år. 12 liksom!? I mitt huvud va han nästan valp fortfarande... och min andra som jag har kvar blir snart 11 med samma princip!!

Hoppas ni har fått en mysig start på nya året!

Gott nytt år till er Alla!
    Ja, det låter väl vettigt. 4/1 är ju snart ändå. 

Ja, det är galet, det sägs vara ett ålderstecken men det köper jag inte ;D 
  • babyplans
    irrbloss_83 skrev 2018-01-02 18:54:52 följande:

Ja, det låter väl vettigt. 4/1 är ju snart ändå. 

Ja, det är galet, det sägs vara ett ålderstecken men det köper jag inte ;D 

Ja imorgon. Känns konstigt att jag skulle på vul o förhoppningsvis se min bebis hjärta, men ska ditt o tigga fler piller o be om prover... men får gå ändå. Man blir lite mästare på att stänga av sig själv i detta!

Haha nej men, vi blir väl inte äldre? De måste va så att de bara e barn o djur som blir de
  • irrbloss_83
    babyplans skrev 2018-01-03 08:43:53 följande:
    Ja imorgon. Känns konstigt att jag skulle på vul o förhoppningsvis se min bebis hjärta, men ska ditt o tigga fler piller o be om prover... men får gå ändå. Man blir lite mästare på att stänga av sig själv i detta!

Haha nej men, vi blir väl inte äldre? De måste va så att de bara e barn o djur som blir de
    Hur gick det på besöket då? Vad sa läkaren?
    Man blir verkligen expert på att stänga av allt, det är lite svårt att "släppa på" allt sen efteråt igen, i alla fall har det varit det för mig. 

Så måste det ju vara! ;) 
  • barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast, och överallt där poddar finns. Vi tycker att det är så viktigt att det börjas prata om barnlöshet, som är så vanligt - även bland unga par! Vi skulle bli hemskt glada om ni ville lyssna och rekommendera till andra. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! kram

• babyplans
    irrbloss_83 skrev 2018-01-08 08:19:32 följande:

Hur gick det på besöket då? Vad sa läkaren?

Man blir verkligen expert på att stänga av allt, det är lite svårt att "släppa på" allt sen efteråt igen, i alla fall har det varit det för mig. 

Så måste det ju vara! ;) 

Det sades inte så mycket. Fick lite remisser på prover och en klapp på axeln me beklagar typ....

Har inte blivit färdig till att ta dom ännu dock!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i feb/mars 2016